پیست‌ اسکی آلوارس سرعین آماده استقبال از گردشگران زمستانی است

اردبیل - ایرنا - فرماندار سرعین از برنامه‌ریزی برای ارتقای پیست اسکی آلوارس به یک پیست بین‌المللی خبر داد و گفت: پیست‌ اسکی آلوارس سرعین برای گردشگری و برگزاری جشنواره بازی‌ها و تفریحات زمستانی آماده شده است.

باقر باقرزاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در صورت تداوم بارش‌ برف، با همکاری اداره کل ورزش و جوانان و هیات ورزش اسکی، جشنواره ورزش‌های زمستانی در منطقه آلوارس سرعین برگزار خواهد شد.

فرماندار سرعین گفت: پیست اسکی آلوارس بعد از پیست شمشک دومین پیست معتبر ایران است که در صورت توسعه فازهای بعدی و همچنین ایجاد امکانات اقامتی و خدماتی می‌تواند محل برگزاری مسابقات جهانی اسکی باشد.

باقرزاده خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های موجود در این پیست باعث رونق ورزش اسکی در میان نوجوانان و جوانان این منطقه شده و استعدادهای بسیار خوبی در روستای آلوارس وجود دارد که می‌تواند آینده ورزش اسکی استان را تضمین کرده و سرعین را به یکی از قطب‌های ورزش اسکی تبدیل کند.

وی با اشاره به سفر اخیر دبیر کل اسکی جهان به سرعین و بازدید وی از پیست آلوارس اظهار کرد: این پیست در حال حاضر برای ورزش اسکی بازان محلی و آماتور مورد تایید است اما برای برگزاری مسابقات حرفه‌ای آماده نیست.

فرماندار سرعین یادآورشد: شاید در زمان احداث این پیست تصمیم درستی در انتخاب محل اتخاذ شده است اما محل کنونی برای نوجوانان و افراد آماتور خوب است و ضلع غربی هم حدود ۵ هکتار باید به این پیست اضافه شود.

باقرزاده افزود: در جریان سفر آقای استاندار الحاق این اراضی به پیست هم تصویب شد و با مدیرکل منابع طبیعی هم در این زمینه صحبت و نهایی شده است.

وی با بیان اینکه توسعه این بخش سرمایه گذاری زیادی نمی‌خواهد، اظهار کرد: در حالی که در سایر پیست‌ها معمولا آب به پیست منتقل کرده و با استفاده از دستگاه برف ساز محل اسکلی را آماده می کنند در این پیست آب وجود دارد که با توجه به برودت هوا یخ می‌زند و نیاز به دستگاه برف ساز هم وجود ندارد.

فرماندار سرعین همچنین درخصوص اقدامات انجام شده برای پیست اسکی اوجور هم گفت: برای ایجاد زیرساختها و امکانات جذب ورزشکاران و گردشگران مجوز احداث هتل در این منطقه صادر شده و در حال حاضر ۹۰ درصد ساختمان آن تکمیل شده است. علاوه بر این راه ارتباطی هم آماده شده و فقط آسفالت آن باقی مانده است.

باقر زاده همچنین از بهسازی و تعریض جاده سرعین – آلوارس بطول پنج کیلومتر خبر داد و گفت: در راستای دسترسی بهتر و آسانتر ورزشکاران و گردشگران به آلوارس، پنج کیلومتر از مسیر۲۳ کیلومتری سرعین به آلوارس بهسازی و تعریض شده و باقی مانده مسیر هم سال آینده بهسازی خواهد شد.

فرماندار سرعین ادامه داد: این مسیر برای استفاده گردشگران از ارتفاعات سبلان و نیز تحقق طرح زمستان بیدار و رونق بخشی به صنعت گردشگری در فصل سرما بهسازی شده است.

باقرزاده اظهار کرد: شهرستان سرعین با داشتن مراکز آب‌درمانی و آب گرم متعدد، از مناطق پربازدید استان در فصول سال است که سالانه بیش از هفت میلیون گردشگر از مکان‌های گردشگری و تفریحی این شهرستان بازدید می‌کنند.

باقرزاده با بیان اینکه روستاهای هدف گردشگری این شهرستان آماده بازدید گردشگران است، افزود: با وجود اینکه شهر سرعین از چشمه های آبگرم متعددی برخوردار است که برای گردشگران شناخته شده هستند، در کنار آن، روستاهای هدف گردشگری این شهرستان هم از جاذبه‌های فوق العاده‌ای برخوردار هستند.

وی اظهار کرد: روستاهای بیله درق، کنزق، کلخوران ویند، آلوارس و آتشگاه این شهرستان هر کدام می‌تواند برای بازدیدکنندگان خاطره متفاوتی از شهر سرعین به یادگار بگذارد.

باقر زاده بیان کرد: تمامی امکانات برای استقبال از مسافران نوروزی در این شهرستان فراهم شده و مراکز اقامتی نیز آماده ارائه خدمات به گردشگران می‌باشد.

پیست اسکی آلوارس در فاصله ۱۲ کیلومتری روستای آلوارس و ۲۴ کیلومتری سرعین قرار داشته و از آنجایی که در ارتفاع ۳۲۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد، در نیمه دوم سال پر از برف بوده و در حدود شش تا هشت ماه از سال مورد استفاده قرار ‌می‌گیرد.

آلوارس پس از شمشک تهران دومین پیست اسکی معتبر ایران است که در دامنه جنوبی کوه سبلان (با ارتفاع چهار هزار و ۸۱۱ متر) قرار دارد و از نظر چشم‌اندازهای کم‌نظیر، هوای دلپذیر در تابستان و وجود پیست اسکی از نقاط سیاحتی و تفریحی پرجاذبه ایران به شمار می‌آید.

سرعین واقع در ۲۵ کیلومتری غرب اردبیل در دامنه کوه چهار هزار و ۸۱۱ متری سبلان با داشتن ده‌ها استخر و چشمه آب معدنی سرد و گرم ، حمام‌های طبیعی، مناظر و چشم‌اندازهای زیبا ، آب و هوای دلپذیر، باغ‌های مصفا ، هتل‌ها و مراکز تفریحی و اقامتی مجهز ، پیست اسکی آلوارس و سایر جاذبه‌ها به عنوان یک مجموعه سیاحتی نه تنها در استان اردبیل بلکه در ایران و حتی بعضی کشورهای جهان مطرح است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha