کولاک برف تردد در گردنه‌های مهاباد را مشکل کرده است

مهاباد - ایرنا - رییس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای مهاباد گفت: به دلیل کولاک شدید برف در گردنه‌ها، مناطق کوهستانی و ارتفاعات این شهرستان علاوه بر کاهش دید، تردد وسایل نقلیه بسیار سخت و بدون زنجیر چرخ ممکن نیست.

رحمت نویدی نیا روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هم اکنون تردد در محور مهاباد- بوکان (برهان) به دلیل کولاک شدید در محدوده «قره‌بلاغ» و «حاجی‌علی‌کند»، بسیار سخت و دید افقی به کمتر از پنج متر رسیده و تردد در این مسیر را سخت کرده است.

وی افزود: در محور مهاباد - سردشت هم در ۲ گردنه «جواله‌ره‌شان» و «زمزیران» کولاک شدید گزارش شده و ماموران راهداری در چند نوبت مسیر را بازگشایی کرده و مشغول امدادرسانی به خودروهای گرفتار در برف و کولاک هستند.

رییس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای مهاباد به شهروندان توصیه کرد از تردد غیر ضروری در این مسیر خودداری و در صورت لزوم از مسیرهای جایگزین استفاده کنند.

نویدی کیا اضافه کرد: اکیپ‌های راهداری درحال برفروبی و نمک‌پاشی جاده برهان هستند اما شدت کولاک به حدی است که تردد در این مسیر را با مشکل مواجه کرده است.

کولاک راه پنج روستای مهاباد را مسدود کرد

رییس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای مهاباد ادامه داد: هم اکنون راه دستری پنج روستای بخش منگور شرقی این شهرستان شامل روستاهای «سولغه»، «مرانه»، «اصحاب»، «کارگ» و «هه‌رمی» به علت کولاک شدید مسدود شده است.

وی با تاکید بر اینکه رانندگان از سفرهای غیرضروری تا مساعد شدن شرایط امتناع کنند، یادآور شد: تردد در سایر محورهای این شهرستان شامل محور مهاباد به ارومیه و مهاباد به میاندوآب با سهولت در جریان است.

نویدی نیا گفت: تمام امکانات و ماشین آلات راهداری برای برف روبی و نمک پاشی و همچنین ارایه خدمات به خودروهای گرفتار شده در برف و کولاک آماده باش هستند.

وی افزود: هم‌اکنون علاوه بر راهدارخانه مرکزی، چهار راهداری در روستاهای کیتکه (گردنه جواله ره شان)، کله گاوی(گردنه زمزیران)، گردنه قره‌بلاغ (مسیر مهاباد - بوکان) و راهدارخانه دارلک (مسیر مهاباد ارومیه) فعال شده است.

بارش برف و کولاک شدید، وزش باد و سرمای هوا که از اوایل هفته گذشته در این شهرستان و دیگر نقاط جنوبی آذربایجان‌غربی آغاز شده بود و تداوم دارد، مشکلاتی را برای شهروندان این استان بوجود آورده است.

مهاباد دارای بیش از ۸۶۰ کیلومتر راه شامل ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۶۳۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت و شوسه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha