آماربالای بازماندگان از تحصیل در بویراحمد پیش از انقلاب اسلامی

یاسوج- ایرنا- مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد گفت: خدمات نظام در زمینه عدالت آموزشی پس از انقلاب اسلامی با پیش از انقلاب به هیچ وجه قابل مقایسه نیست زیرا پیش از انقلاب دانش آموزان به ندرت می توانستند درس بخوانند و آمار بازماندگان از تحصیل پرشمار بود.

کوروش دلشاد یروز سه شنبه بمناسبت ایام الله دهه مبارک فجر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این در حالیست که اکنون تنها در مقطع متوسطه اول بیش از ۸۰ مدرسه در بویراحمد وجود دارد که جمعیت دانش آموزی بالایی در آن ها مشغول به تحصیلند.

وی افزود: سالانه به طور میانگین حدود سه هزار دانش آموز جدید به جمعیت مدارس این شهرستان افزوده می شود که نیاز به فضای آموزشی بیشتر در استان به خوبی احساس می شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد تاکید کرد: ورود این تعداد دانش آموز جدید به مدارس استان می طلبد سالانه ۱۰ مدرسه ۱۲ کلاسه فقط برای مهاجرین احداث شود.

دلشاد تاکید کرد: خوشبختانه به لحاظ تجهیزات آموزشی در مدارس بویراحمد هیچ گونه مشکلی وجود ندارد و امسال هشت باب مدرسه افتتاح، ۶ باب مدرسه کلنگ زنی، ۳۵۵ مورد سیستم گرمایشی و سرمایشی و موتورخانه ها تعمیر، ۱۵۰ دستگاه کامپیوتر برای مدارس خریداری، ۱۲۰ سرویس بهداشتی تعمیر و کارهای از این قبیل انجام شده است.

وی ادامه داد: مقرر شده در سفر دور دوم سفر رئیس جمهور به استان ساخت ۱۵ فضای آموزشی پیشنهاد و سپس تامین اعتبار شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد تصریح کرد: امسال ۲۰۰ دانش آموز بازمانده از تحصیل شناسایی و به سر کلاس های درس بازگشته اند.

دلشاد ابراز کرد: در حال حاضر ۸۷ مدرسه زیر ۱۰ دانش آموز در بویراحمد وجود دارد و پس از انقلاب امکان تحصیل برای دانش آموزان در صعب العبورترین مناطق استان فراهم شده است.

وی با اشاره به بحث ترافیک در شهر که بواسطه رفت و آمد دانش آموزان ایجاد می شود، عنوان کرد: تنها ۱۷ مینی بوس در شهرستان بویراحمد موجود است و نداشتن سرویس عمومی در این شهر عامل اصلی ایجاد ترافیک به واسطه مدارس است.

بیش از ۷۰ هزار دانش آموز در ۵۰۰ مدرسه شهرستان بویراحمد مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد ۴۸ درصد دختران و ۵۰ درصد پسران هستند.

تعداد معلمان شهرستان بویراحمد چهار هزار و ۲۹۰ نفر است و در مقطع ابتدایی ۲۹۸ مدرسه، متوسطه اول ۱۰۳ مدرسه، متوسطه دوم ۵۷ مدرسه و فنی و حرفه ای ۲۱ مدرسه وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha