وضعیت راه‌های روستایی چهارمحال و بختیاری پس از بارش برف چگونه است؟

شهرکرد- ایرنا-بارش برف هفته گذشته در چهارمحال و بختیاری باعث مسدود شدن برخی از گردنه‌ها و جاده‌های روستایی در تعدادی از شهرستان به ویژه کوهرنگ و اردل شد.

به گزارش ایرنا، از همان زمان، تعدادی از مردم پیگیر بازگشایی جاده‌های روستاهای خود شدند و حتی برق برخی از روستاها نیز همان زمان قطع شد که به گفته مدیرعامل شرکت برق چهارمحال و بختیاری، بارش برف به بخشی از شبکه برق‌رسانی نیز خسارت وارد کرد.

اکنون پس از چند روز از بارش برف در چهارمحال و بختیاری، میزان بازگشایی جاده‌های روستایی از سوی خبرنگار ایرنا در گفت و گو با مدیرکل راهداری استان پیگیری شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: با تلاش بی‌وقفه راهداران، بیش از ۹۵ درصد راه‌های روستایی مسدود شده بر اثر بارش سنگین برف در استان بازگشایی شده است و مابقی محورها نیز بزودی بازگشایی می‌شود.

روح‌الله غلامی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: راهداران استان پیش از بارش برف به صورت آماده‌باش در استان بودند و اکنون پس از توقف بارش‌ها در استان همچنان مشغول برف‌روبی هستند و به جز راه راتباطی کوهرنگ به خوزستان تمامی محورهای اصلی، فرعی و روستایی استان باز است.

وی ادامه داد: حجم برف در گردنه‌های چری، شاه‌منصوری و تاراز بسیار زیاد است و همین موضوع به سبب موقعیت کوهستانی منطقه سبب سختی عملیات برف‌روبی شده است و راهداران همچنان در تلاش برای بازگشایی این محور هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در این استان ۴۵۰ راهدار با ۳۰۰ دستگاه ماشین‌آلات سبک، سنگین و نیمه‌سنگین مشغول عملیات راهداری زمستانی هستند و در بارش سنگین برف در روزهای اخیر به صورت شبانه‌روزی برای برف‌روبی و جلوگیری از اسنداد راه‌ها تلاش کردند به طوری‌که یک راهدار در این رابطه مصدوم شد و سه راهدار دیگر نیز در سقوط بهمن دچار حادثه شدند.

غلامی خاطرنشان کرد: موقعیت کوهستانی استان اگر چه برف‌روبی و عملیات زمستانی را با سختی دوچندان روبرو کرده است اما راهداران پرتلاش استان با روحیه جهادی خود در راستای تسهیل ترددهای جاده‌ای اقدام کرده و این مشکل در حال حاضر برطرف شده است.

به گزارش ایرنا، یک سامانه بارشی در هفته گذشته منجر به بارش سنگین برف در تمامی نقاط استان چهارمحال و بختیاری شد به طوری‌که طی ۴۸ ساعت ۱۳۵ سانتی‌متر برف در ایستگاه کوهرنگ به ثبت رسید.

بارش سنگین برف سبب انسداد تعدادی از راه‌های روستایی و اصلی این استان را منجر شد و آب، برق، گاز و ارتباط مخابراتی برخی مناطق استان برای ساعاتی قطع شد که با تلاش دستگاه‌های اجرایی و ضرب الاجل یک روزه استاندار این مشکلات در استان برطرف شده است.

همچنین روز پنجشنبه هفته گذشته معاون وزیر کشور برای بررسی آخرین وضعیت مناطق برف‌گیر به این استان سفر کرد و قول مساعد داد تا با اختصاص اعتبار وضعیت ماشین‌آلات و تجهیزات زمستانی این استان تقویت شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha