۱۶ بهمن ۱۴۰۱، ۱۳:۱۷
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85019927
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

تنها مرکز درمان ناباروی سطح سه خراسان‌شمالی بهره‌برداری شد

بجنورد- ایرنا- تنها مرکز تخصصی درمان ناباروری( آی وی اف) در خراسان شمالی همزمان با پنجمین روز از از چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و جمعی از مسوولان استانی افتتاح شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی روز یکشنبه در حاشیه بهره برداری از این طرح درمانی به خبرنگار ایرنا گفت: راه‌اندازی مرکز خدمات سطح سه درمان ناباروری در بیمارستان بنت‌الهدی بجنورد یک اتفاق بزرگ برای زوج‌های نابارور خراسان شمالی است به گونه ای که این افراد برای انجام آی وی اف نیازی برای مراجعه به سایر استان ها را نخواهند داشت.

دکتر علی عفتی زاده افزود: این مرکز پیش از این خدمات ابتدایی و آی یو آی به زوجین نابارور ارایه می داد و مجهز به تجهیزات آی وی اف نبود.

وی ادامه داد: با پیگیری های انجام شده تجهیزات آی وی اف این مرکز با ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل منابع ملی و استانی خریداری شد.

عفتی زاده گفت: جدای از تجهیزات، با مساعدت وزارت بهداشت یک نیروی متخصص جنین شناسی نیز در این مرکز جذب شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تصریح کرد: اینک نیز مراحل آزمایشگاهی عمل آی وی اف تنها مرکز درمان ناباروری خراسان شمالی با موفقیت پشت سرگذاشته شده و در مرحله آزمایش انسانی تخمک گذاری با موفقیت انجام شده و اینک حدود ۷۰ درصد مراحل IVF انجام شده است.

قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در جلسه مورخ ۲۴ مهرماه ۱۴۰۰ در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید.

خراسان شمالی در میزان ناباروری، جزو استان های با خطر متوسط قرار دارد، به گونه ای که نرخ باروری در استان ۲.۱ درصد است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha