استاندار زنجان: تولید انرژی‌های نو به صورت توزیع یافته در دستور کار قرار گیرد

زنجان - ایرنا - استاندار زنجان با تاکید بر حرکت به سمت تولید انرژی‌های نو به صورت توزیع یافته، گفت: برای این طرح، اعتباراتی اختصاص داده شده تا افراد حتی با سرمایه‌های کوچک نیز به آن ترغیب شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن افشارچی روز یکشنبه در مراسم افتتاح پروژه های شرکت توزیع برق زنجان، افزود: تولید انرژی توزیع یافته باید از برنامه‌های مهم مجموعه تولید انرژی در استان باشد و باید با برنامه ریزی های لازم به سراغ صنایعِ خود تولیدکننده حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه همه کارهای درست، سخت و انرژی‌بر است، افزود: کل کشور به سوی صنایع خود تولیدکننده در حرکت است به طوریکه با این اقدام، صنایع بزرگ از شبکه تولید رسمی کشور مستقل می‌شود.

افشارچی مساله بعدی در حوزه تولید انرژی را تمرکز بر کنترل داده محور بیان و خاطرنشان کرد: باید به سویی حرکت کنیم که بتوانیم از راه دور مصرف را در دانه بندی های ریز هم کنترل کنیم و با جمع آوری داده ها در دراز مدت با برنامه ریزی، مصرف را بهینه کرده و به بهره وری بالایی دست یابیم.

وی مساله مهم دیگر در استان را مصرف بالای چاه های آب کشاورزی بیان کرد و افزود: داده ها نشان می دهد مصرف آب شرب روستایی ما نزدیک به مجموع مصرف شهری است در حالیکه ۳۰ درصد جمعیت استان روستایی و ۷۰ درصد آن شهری می باشد.

افشارچی با بیان اینکه در مصرف برق شهری و روستایی نسبت ۳۰ به ۷۰ درصد جمعیت رعایت شده است، گفت: مصرف آب شرب روستایی نسبت به جمعیت آن ۶۰ درصد بیشتر است.

استاندار زنجان با تاکید بر لزوم برنامه ریزی لازم برای کاهش مصرف آب شرب روستایی، خاطرنشان کرد: تعداد چاه های آب کشاورزی برقرار استان با ۲ برابر افزایش از سال ۸۷ تاکنون از سه هزار و ۶۰۰ حلقه به ۶ هزار و ۶۰۰ حلقه رسیده است.

وی با بیان اینکه کمبود آب از اصلی ترین مسایل استان است، یادآور شد: سالانه ۱۰۰ میلیون مترمکعب از آبهای زیرزمینی اضافه برداشت می شود و این نشان می دهد که باید با کنترل های لازم میزان آورد آب و برداشت از منابع زیرزمینی را متناسب کنیم.

افشارچی افزود: اگر مصرف آبهای کشاورزی از راه دور کنترل شود اتفاقهای خوبی در این حوزه خواهد افتاد و با برنامه ریزی لازم میان مدت می توان این مایه حیات را برای نسل های بعدی حفظ کرد.

به گزارش ایرنا، در پایان این مراسم به مناسبت گرامیداشت ایام الله دهه فجر، بهره برداری از ۳۷ پروژه شرکت توزیع نیروی برق زنجان در قالب ۵۸۹ ریز پروژه با صرف اعتباری بالغ بر یک هزار و ۳۲۳ میلیارد ریال در استان آغاز شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha