چهار طرح صنعتی و تولیدی در شیراز به بهره برداری رسید

شیراز- ایرنا- در پنجمین روز از دهه مبارک فجر از چهار طرح صنعتی و تولیدی با سرمایه گذاری سه هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال در شهر صنعتی شیراز بهره برداری شد.

به گزارش ایرنا، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس، روز یکشنبه در آیین بهره برداری از این طرح ها، ضمن تاکید بر لزوم حمایت از تولید و صنایع تخصصی، صنایع دانش بنیان و صنایع پیشرفته گفت: با بهره برداری از این طرح ها برای ۲۴۰ نفر به شکل مستقیم اشتغال ایجاد می شود.
حمید رضا ایزدی افزود: توانمندسازی، رونق تولید، بالندگی و توسعه اقتصادی راه رسیدن به توسعه پایدار است و لذا ضرورت دارد که تمام ظرفیت‌ها برای حمایت از تولیدکنندگان جهت توسعه همه جانبه به کار گرفته شود.

آغاز بهره برداری از ۴۲ طرح صنعتی و معدنی در فارس

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس همچنین گفت: همزمان با ایام‌الله دهه مبارک فجر،  ۴۲ طرح صنعتی و معدنی در این استان افتتاح می شود و به بهره برداری می‌رسد.

  ایزدی  گفت: بهره برداری طرحها در راستای گسترش فعالیتهای دانش بنیان و صنایع پیشرفته، تکمیل زنجیره تولید، جلوگیری از خام فروشی، توسعه تولید محصولات بومی و محلی، جلوگیری از خروج ارز است.

او با اشاره به اینکه با حضور مسئولین کشوری و استانی در مناطق مختلف استان افتتاح و بهره برداری انجام می‌شود، افزود: برای راه‌اندازی این واحدهای صنعتی و معدنی ۶۳ هزار و ۵۲۷  میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام گرفته که باعث ایجاد یک هزار و ۴۲۷ نفر اشتغال به صورت مستقیم شده است.

ایزدی اضافه کرد: این پروژه‌ها در بخش‌های صنایع شیمیایی، صنایع معدنی، کانی غیر فلزی، فلزی، صنایع سلولزی و صنایع غذایی در شهرستانهای شیراز، کوار، مرودشت، آباده طشک، خرمبید، کازرون، سپیدان، آباده، سروستان، فسا، استهبان، داراب، لارستان و قیرو کارزین هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت فارس اظهار کرد: تولیدات این واحدهای تولیدی و صنعتی کلاف‌های آلیاژی -تولید الکترود گرافیتی، انواع سلیکون‌های متالوژی، کنسانتره کرومیت و منگنز، انواع نان صنعتی -انواع شیرینی‌های آرد بر، انواع ملزومات پزشکی ( قطره چشم و بینی و ...)، دانه بندی مصالح ساختمانی و پودر میکرونیزه کربنات کلسیم، کاغذ فلوتینگ و لاینر قهوه‌ای و انواع لوله کامپوزیتی است.

او خاطرنشان کرد: محصولات فلزی و پانل گچی ساختمانی، نئوپان با روکش ملامینه، قطعات فلزی و تجهیزات نفت و گاز کشتارگاه مرغ، تولید کود، جعبه کارتن و ورق کارتن چند لایه، ماشین  برش با پرتو لیزر و ماشین آلات چاپ دیجیتال منسوجات، طعم دهنده‌ها، انواع نوار آبیاری، خوراک دام و طیور و آبزیان ، قندکله-نبات-بسته بندی قند وشکر، پایه فلزی چراغ و سایر تجهیزات مشابه، خرپا فولادی، کارتن، باکت الواتور  (Bucket elevator)، تجهیزات و ماشین آلات آسیاب و خشک کن مربوط به سیمان، انواع داروها، تلویزیون رنگی LED، کیت تشخیصی داروها، انواع میخ فولادی، علمک گاز، تولید سبد میوه، گچ سفید کاری معمولی، انواع کودهای زیستی مایع و کامل، بتن سیال معمولی، محصولات بتنی پیش ساخته و بتن سیال، اسکلت فولادی سوله - شکل دهی ورق ، کابینت از چوب و اوراق فشرده چوبی، بطری از PET ، مقوای دوبلکس و شکلات خامه‌ای از دیگر واحدهای تولیدی است.

به گزارش ایرنا، در پنجمین روز از دهه مبارک فجر از خط تولید واحد نان صنعتی و انواع شیرینی های آرد پز نان با سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۱۰۰ نفر، واحد تولیدی صنعتی آبنوس چوب زرین تولید نئوپان با روکش ملامینه و سرمایه گذاری یک هزار میلیارد ریال و اشتغال ۷۰ نفر، شرکت تولیدی صنعتی تولید کننده انواع نوار آبیاری قطره ای با سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیارد ریال و اشتغال ۳۰ نفر و شرکت تولیدی جعبه کارتن با سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیارد ریال و اشتغال ۴۰ نفر بهره برداری به عمل آمد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha