یک فروند فوکر ۱۰۰ هواپیمایی آسمان پس از ۵ ماه زمینگیری عملیاتی شد

تهران- ایرنا- یک فروند هواپیمای فوکر ۱۰۰ شرکت هواپیمایی آسمان پس از پنج ماه زمین‌گیری با تامین‌ موتور و تعمیر مجدد به دست متخصصان داخلی، عملیاتی شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، رییس سازمان هواپیمایی کشوری پیش‌تر از افزایش ۴۰ درصدی تعداد صندلی هواپیماها خبر داده و گفته بود: برنامه خرید هواپیمای و بازگرداندن ۱۰۰ فروند هواپیمای زمینگیر شده به چرخه پرواز در دستور کار است. بر اساس اعلام رییس سازمان هواپیمایی دولت سیزدهم با سه استراتژی «ساخت هواپیما»، «خرید هواپیمای دست دوم» و «بازگرداندن پرنده‌های زمینگیر» به خط پروازی درصدد جبران کمبود صندلی پرواز و به تعادل رساندن عرضه و تقاضا در بخش حمل‌ونقل هوایی است.

در همین راستا امروز (یکشنبه) شرکت هواپیمایی آسمان خبر داد که یک فروند هواپیمای زمینگیر از نوع فوکر ۱۰۰ بعد از تعمیرات، مجدد به خطوط پروازی شرکت آسمان پیوست.

این هواپیما که تا پیش از این مدت پنج ماه زمین گیر بود، با تلاش شبانه‌روزی متخصصان فنی و مهندسی پس از انجام بازرسی سنگین و تامین دو دستگاه موتور، به ناوگان عملیاتی آسمان اضافه شد.

با عملیاتی شدن این هواپیمای زمینگیر یکصد صندلی پرواز به صندلی های پروازی آسمان افزوده شد.

به گزارش ایرنا بر اساس اعلام رییس سازمان هواپیمایی نزدیک به ۱۰۰ فروند هواپیمای زمینگیر وجود دارد که در برنامه تعمیر و بازگشت به خطوط پروازی قرارگرفته است. هم اکنون ذیل برنامه تعمیر هواپیماهای زمینگیر و خرید هواپیماهای دست دوم، تعداد هواپیماهای عملیاتی به ۱۷۵ فروند رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha