روستاهای کرمان وارد حیات معکوس شده‌اند

۱۶ بهمن ۱۴۰۱، ۱۸:۳۳
کد خبر: 85020232
روستاهای کرمان وارد حیات معکوس شده‌اند

کرمان - ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن کرمان با تشریح اقدامات توسعه روستایی در این استان از جمله طرح های هادی گفت: روستاهای استان وارد فاز حیات معکوس شده‌اند و در هر روستا آثار آبادانی و عمران را می‌بینیم.

به گزارش ایرنا، علی اکبر سلطانی‌نژاد روز یکشنبه در نشست خبری افزود: طرح هادی روستاهای بزرگ در حریم شهر موضوعیت خاص دارند و این طرح در این مناطق وارد بازنگری شده است.

وی ادامه داد: استان کرمان با پنج هزار و ۶۰۰ روستا دومین استان به لحاظ فراوانی تعداد روستاست که بیشترین مساحت حوزه روستایی نیز در این استان قرار دارد.

وضعیت طرح هادی در روستاهای کرمان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته نیمی از روستاهای بالای ۲۰ نفر این استان طرح هادی نداشتند، اظهارداشت: اینک در همه روستاهای بالای ۲۰ نفر این طرح تهیه شده است.

سلطانی‌نژاد با اشاره به اینکه در۲ سال اخیر هر سال طرح هادی ۳۰۰ روستا بازنگری شده اظهارداشت: استان کرمان رتبه اول یا دوم در جذب اعتبارات بهسازی عمران روستای را در کشور دارد و ۷۰ درصد روستاهای استان عمران روستایی شده‌اند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان در عین حال با اشاره به ضرورت تسریع در تامین زمین و فراهم کردن خدمات زیربنایی در حوزه ساخت مسکن، گفت: درحوزه مسکن روستایی بانک‌ها باید بهتر پای کار باشند.

ساماندهی اراضی تصرفی

وی با اشاره به اینکه طی سال‌های اخیر در کشور ۲ استان بیشترین زمین را برای مسکن در روستاها تامین کردند که یکی از آنها کرمان است تصریح کرد: در حوزه ساماندهی زمین های تصرفی در روستاها نیز کرمان جزو استان‌های اول کشور است و براساس ماده چهار قانون ساماندهی اراضی این اتفاق در روستاهای این استان افتاده و خیلی از مشکلات مردم حل شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه در بخش عمران روستاهای استان، تهیه سند یکی از فعالیت‌های مهم است، گفت: هم جهت با سیاست‌های اشتغال، دارا بودن سند در روستاها اهمیت دارد که در همین زمینه در سال حدود ۱۰ هزار سند تک برگ در روستا به مردم می‌دهیم.

روستاهای کرمان وارد حیات معکوس شده‌اند

مسکن روستایی

وی با اشاره به اینکه بنیاد مسکن در ۲ بخش مسکن شهری و روستایی فعالیت انجام می‌دهد اظهارداشت: ما خودمان را متولی مسکن روستایی می‌دانیم و در همین راستا آمار۳۰ درصدی مقاوم‌سازی واحدهای روستایی طی سال‌های اخیر به ۶۴ درصد یعنی ۲ برابر افزایش پیدا کرده است.

سلطانی‌نژاد با اشاره به طرح جهش مسکن گفت: در همه شهرهایی که تاکنون در قالب نهضت ملی مسکن، زمین تامین شده بنیاد مسکن در حال انجام کار است و این بنیاد اجرای این طرح در استان را با جدیت پیش می برد.

وی ادامه داد: در اجرای طرح جهش مسکن در شهرستان‌های انار، بافت، شهربابک و سیرجان کلنگ زنی و افتتاح واحدهای ساخته شده را خواهیم داشت.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان با تاکید بر مشارکت با دهیاری‌ها برای بهسازی معابر روستایی اظهارداشت: طی دهه فجر بهسازی معابر ۶۰۰ روستا با اعتبار۴۵۰میلیارد تومان افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه طی دهه فجر بهسازی معابر۱۵۰ روستا با ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار کلنگ زنی می شود گفت: یکهزارو ۷۶۱مسکن روستایی را در دهه فجر افتتاح می‌کنیم.

سلطانی‌نژاد با تاکید بر اینکه تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن برای ۱۴ هزار واحد روستایی از آبان سال جاری درنظر گرفته شده است، گفت: تاکنون ۱۱ هزار مورد از این واحدها به بانک معرفی و پنج هزار و ۳۰۰ مورد نیز انعقاد قرارداد شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha