۱۶ بهمن ۱۴۰۱، ۱۶:۴۴
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85020275
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

۱۷ مجوز فروش اموال دولتی خراسان شمالی صادر شد

۱۶ بهمن ۱۴۰۱، ۱۶:۴۴
کد خبر: 85020275
۱۷ مجوز فروش اموال دولتی خراسان شمالی صادر شد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی گفت: مجوز فروش ۱۷ مورد از اموال منقول و غیر منقول مازاد دستگاه‌های اجرایی استان صادر شد.

به گزارش ایرنا محمد رحمانی روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه خراسان شمالی اظهار کرد: پول ناشی از فروش اموال دولتی در تکمیل طرح های ناتمام استان صرف می شود.

وی با اشاره به وصول درآمدهای عمومی افزود: دستگاه های اجرایی در استان مکلف هستند بر اساس قانون بودجه عمل و درآمد پیش بینی را وصول کنند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی ادامه داد: در ۱۰ ماهه امسال ۱۴ هزار میلیارد تومان درآمد عمومی در استان وصول شد این رقم معادل ۱۰۹ درصد اهداف مصوب و پیش بینی شده است.

وی افزود: پارسال از محل مولد سازی دارایی های دولت، ۱۲ میلیارد تومان وصول شد.

رحمانی افزود: امسال با تغییر در روند و فرآیند مولد سازی، اختیارات بیشتری داده شد تا پروژه های ناتمام زودتر به انجام برسد.

وی تصریح کرد: فرآیند و مصوبه جدید کمک می کند که دارایی هایی که خاک می خورد از بلاتکلیفی و پروژه های ناتمام زودتر به نتیجه برسد و باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کرد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی با اشاره به جذب حدود ۱۰۰ درصدی اسناد خزانه در دستگاه های اجرایی گفت: ۱۰۰ درصد اوراق تسویه پارسال در دستگاه های اجرایی جذب شد.

جذب ۲.۵ میلیون دلار سرمایه خارجی

رحمانی درباره سرمایه گذاری خارجی در استان گفت: امسال ۲.۵ میلیون دلار سرمایه خارجی در استان جذب شد و جذب ۶۰۰ هزار دلار سرمایه خارجی در دست پیگیری است.

وی تصریح کرد: پروژه های تولید گاز سنتز صنعتی ۲.۵ میلیون دلار، پروژه مجتمع گردشگری به ارزش ۵۰۰ هزار یورو و پروژه آلومینیوم فلوراید با مشارکت سرمایه گذار خارجی اجرایی می شود.

وی درباره پرداخت تسهیلات از محل منابع تبصره ۱۸ گفت: تاکنون از محل این اعتبارات ۸۰۵ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد که این منابع در طرح های بخش خدمات، کشاورزی و صنعت هزینه شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی افزود: ۹۰ درصد سهم استان امسال پرداخت شده است و پرداخت این تسهیلات در دست انجام است.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت این استان در روستاها سکونت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha