۱۶ بهمن ۱۴۰۱، ۱۵:۲۰
کد خبرنگار: 2239
کد خبر: 85020278
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

چتر حمایت دولت برای ورود سرمایه گذاران به طالقان باز است

کرج - ایرنا- سرپرست اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان البرز با اشاره ویژگی های منحصربه فرد طبیعی و تاریخی شهرستان طالقان،گفت : چتر حمایتی دولت برای ورود سرمایه گذاران به بخش گردشگری این شهرستان گشوده شده است.

به گزارش ایرنا، یحیی دارایی روز یکشنبه در بازدید از منطقه گردشگری طالقان با اشاره به ظرفیت‌های فراوان طالقان در توسعه صنعت گردشگری افزود: حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی از اصلی‌ترین اقداماتی است که برای توسعه این صنعت در طالقان پیگیری می‌شود.

وی در نشستی با فرماندار طالقان از نزدیک به بررسی چالش‌ها و راهکارها برای رشد گردشگری در این منطقه پرداخت و گفت: طالقان از جنبه های مختلف گردشگری می تواند رونق اقتصادی و اتشغالزایی برای استان البرز و کشور ایجاد کند.

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز با اشاره به اینکه طالقان دارای ۸۴ اثر تاریخی ثبت ملی شده است، افزود: استفاده از تمام ظرفیت‌های مختلف، تاریخی، طبیعی، بومگردی و گردشگری مذهبی طالقان می‌تواند توسعه گردشگری در منطقه را به همراه داشته باشد.

دارایی با بیان اینکه طالقان همه بسترهای گردشگری را در فصول گرم و سرد سال دارد، اظهار کرد: فعالیت ۲۵ هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر و اقامتگاه بومگردی در این شهرستان بخشی از زیرساخت‌های گردشگری شهرستان را تشکیل می‌دهد که نیاز به تقویت دارد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی البرز در این نشست در خصوص رفع ۲۰ مورد از مشکلات احصاء شده در بخش گردشگری طالقان دستورات لازم را به معاونین خود ابلاغ کرد.

علی مهدوی فرماندار طالقان با اشاره به ظرفیت‌های بی بدیل شهرستان طالقان در زمینه بومگردی و طبیعت گردی از ثبت سه اثر ناملموس از جمله شیوه خوشنویسی شکسته نستعلیق درویش عبدالمجید طالقانی، مرجو خورش و آیین نوروزک در فهرست میراث ناملموس ملی قدردانی کرد.

شهرستان ۳۵ هزار نفری طالقان با برخورداری از رودخانه ، سد و طبیعت بکر یکی از مناطق گردشگر پذیر استان البرز و کشور است.

این شهرستان در ۹۰ کیلومتری شمال غربی کرج مراکز البرز قرار دارد.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha