۱۶ بهمن ۱۴۰۱، ۱۷:۳۳
کد خبرنگار: 3005
کد خبر: 85020460
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یمن: سازمان ملل از انجام وظایف خود شانه خالی می کند

تهران – ایرنا – وزیر حمل و نقل یمن گفت: سازمان ملل متحد به تعهد خود درباره نفتکش "صافر" پایبند نیست.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از شبکه المسیره، عبدالوهاب الدره افزود: سازمان ملل متحد مارس ۲۰۲۲(اسفند ۱۴۰۰) متعهد شد که نفتکش صافر را تخلیه و آن را با نفتکشی دیگر جایگزین کند.

وی اضافه کرد: سازمان ملل متحد برغم جمع آوری هزینه ۸۵ میلیون دلاری تخلیه و جایگزینی صافر، برای دریافت مبلغی بیشتر از انجام تعهد خود سرباز می زند.

الدره گفت: این سازمان متعهد شده بود که ابتدای سال ۲۰۲۳ تخلیه نفتکش را انجام دهد ولی اکنون پس از ۵ ماه هنوز این کار انجام نشده است.

وی بیان کرد: ما از سخنان معاون سخنگوی سازمان ملل درباره احتیاج این سازمان به ۲۰ میلیون دلار دیگر برای تخلیه نفتکش صافر تعجب می کنیم.

وزیر حمل و نقل یمن افزود: درصورتی که این نفتکش منفجر شود و یا نفت آن به دریا نشت کند، سازمان ملل مسئول این فاجعه زیست محیطی خواهد بود.

نفتکش صافر حدود پنج سال است که در نزدیکی بندر راس عیسی در الحدیده لنگر انداخته و حاوی بیش از یک میلیون بشکه نفت سبک مأرب است.

مسوولان دولت نجات ملی مستقر در صنعا پیش‌تر نسبت به یک فاجعه بزرگ زیست محیطی که عواقب آن مشخص نخواهد بود، هشدار دادند و افزوند که به علت فرسوده بودن وضعیت نفتکش صافر، این موضوع تهدید بیشتری برای یمن و منطقه محسوب می‌شود.

آنها به حادثه غیر منتظره نشت نفت به موتورخانه این کشتی بر اثر فرسودگی یکی از لوله‌ها و جداره‌های مخازن هشدار داده و اعلام کردند که این حادثه ممکن است باعث غرق شدن کشتی یا منفجر شدن آن شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha