۱۶ بهمن ۱۴۰۱، ۱۸:۵۹
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85020492
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

گفتمان انقلاب اسلامی بر گرفته از اندیشه‌های اصیل دین اسلام است

همدان-ایرنا- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، گفتمان انقلاب اسلامی را بر گرفته از اندیشه‌های اصیل دین اسلام برشمرد و گفت: سخن انقلاب اسلامی گفتمانی نوین را به جهان عرضه کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عاطفه زارعی روز یکشنبه در نشست تبیین گفتمان انقلاب اسلامی به مناسبت دهه مبارک فجر اظهار داشت: امام خمینی(ره) در پی یافتن پاسخ به پرسش بزرگ انسان در باب نوع حکومت، حکمرانی و سعادت واقعی انسان به مفاهیم اساسی اسلام ناب محمدی رجوع و با عنایت به پویایی این دین الهی با اعتقاد راسخ به خداوند و توکل بر او، مکتب حسینی را از نو احیا کرد.

وی استقلال را به معنای رهایی از سلطه غرب و شرق و دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی دانست و افزود: انقلاب اسلامی در آن زمان که شکل می‌گرفت و جرقه‌های اولیه آن ایجاد شد و نه حتی امروز، برای دشمنان قابل فهم نبوده و نیست.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان اظهار داشت: در زمان آغاز مبارزات انقلابی به جز مردم ایران اهمیت و لزوم آن را کسی درک نکرد و امروز نیز که دشمنانش در فکر آنند که هر روز طرحی نو دراندازند و به مقابله با آن بپردازند.

زارعی ادامه داد: مردم که از ظلم و جور و فساد به ستوه آمده بودند به ندای رهبر کبیر انقلاب لبیک گفتند و در ساری و جاری کردن سخن خداوند او را یاری کردند.

وی تشریح و بسط گفتمان انقلاب اسلامی را وظیفه بزرگ کتابخانه‌های عمومی دانست و افزود: در راستای اصل جهاد تبیین و آگاه سازی نسل جدید، برنامه‌های متعدد فرهنگی کتاب محور در طول سال در کتابخانه‌های عمومی سراسر استان انجام می‌شود تا پیام این انقلاب فرهنگی را برای نسل امروز تبیین کنیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان از تدارک بیش از ۹۰۰ برنامه فرهنگی شاخص در دهه مبارک فجر در سراسر استان خبر داد و اظهار داشت: دو کتابخانه روستایی به جمع خانواده بزرگ کتابخانه‌های عمومی استان همدان در دو روستای اشترمل شهرستان تویسرکان و عبدالرحیم شهرستان همدان افزوده می‌شود که در دهه مبارک فجر افتتاح می‌شود.

زارعی از همه نخبگان و فعالان فرهنگی و علمی خواست که کتابخانه‌های عمومی استان را در راستای این رسالت خطیر فرهنگی‌ که تداوم گفتمان انقلاب اسلامی و تشریح و تبیین آن است یاری کنند تا کودکان و نوجوانان خود را در جنگ نابرابر مجازی امروز مسلح به سلاح دانایی کنیم و به مانند همیشه در این عرصه نیز بدرخشیم.

عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی همدان و فعال انقلابی نیز در این نشست تبیینی اظهار داشت: مهمترین شعار مبارزات انقلاب ما «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» بود.

علی‌اکبر فامیل روحانی افزود: مردم ایران ابتدا در یوغ استبداد انگلیس بودند و سپس به زیر یوغ آمریکا درآمدند اما انقلاب اسلامی باعث شد که دیگر ملت ایران زیر نظر مستکبران نباشند.

وی با اشاره به اینکه آمریکا همچنان با همان نگاه اربابی به ما نگاه می‌کنند و سخنان مسئولان آنان چون ترامپ یا اوباما موید این نکته است ادامه داد: مردم ایران توانستند این نگاه از بالا را بشکنند و به همین دلیل است که ایران اسلامی را تحریم می‌کنند.

عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی همدان تصریح کرد: وقتی ما در اطاعت کامل از خداوند باشیم چنان که به حلال خدا دسترسی داشته و از حرام او دوری کنیم، از آزادی برخورداریم.

استان همدان دارای ۱۱۸ باب کتابخانه‌ عمومی شامل ۷۱ باب شهری، ۴۶ باب روستایی و یک باب سیار شهری با یک میلیون و ۴۰۰ هزار نسخه کتاب است که به بیش از ۶۰ هزار عضو خدمات ارائه می‌دهد و نیز حدود ۳۰۰ نفر کتابدار مشغول فعالیت هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha