امام جمعه کرمانشاه: اعتکاف مسیر تربیت الهی را برای مومن هموار می‌کند

کرمانشاه- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، از آیین اعتکاف به عنوان موهبت بی‌بدیل بندگی یاد کرد و گفت: اعتکاف مسیر تربیت الهی را برای مومن هموار می‌کند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، آیت الله «مصطفی علما» در آیین اعتکاف که با حضور تعدادی از دانش‌آموزان در مسجد عمادالدوله کرمانشاه برگزار شد، افزود: اعتکاف هدیه خاص خدا برای میهمانان خود است، زیرا در این موقعیت واقع شدن سعادتی بلند می‌طلبد لذا اگر این عبادت در دوران جوانی اتفاق بیفتد ارزش والایی دارد.

وی اظهار داشت: امروز به برکت انقلاب اسلامی مراسم اعتکاف در تمام ایران برقرار است و خوشبختانه افراد زیادی توفیق حضور در این آیین الهی را به دست می آورند، به گونه ای که از یک مسجد در رژیم گذشته، امروزه در بیش از پنج هزار مسجد در کشور به همت شما جوانان سنت اعتکاف برپا می شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه گفت: در عظمت اعتکاف همین بس که بندگانی که توفیق حضور در این آیین را پیدا می کنند، با همه وجود خود را در دامن خداوند انداخته و تسلیم اوامر خدا می شوند، زیرا خداوند از ما صراط مستقیم می‌خواهد، چون این صراط مستقیم موهبت بی نظیری است که حتی پیامبر اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) هم همین درخواست را از خداوند داشته اند، زیرا این صراط مستقیم در نماز انسان تجلی یافته و باعث می‌شود مسیر زندگی را براساس دستورات الهی طی کنیم.

به گزارش ایرنا، مراسم اعتکاف یا ایام البیض از اذان صبح سیزدهم ماه رجب آغاز شده و هنگام اذان مغرب روز پانزدهم رجب پایان می‌یابد.

امام جمعه کرمانشاه: اعتکاف مسیر تربیت الهی را برای مومن هموار می‌کند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha