گزیده‌ای از عملکرد دولت سیزدهم در استان سمنان به روایت استاندار

سمنان - ایرنا - استاندار سمنان با تبیین گزیده‌ای از عملکرد دولت سیزدهم در این خطه، مرحله نخست سفر آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رییس جمهور، پرداخت تسهیلات و اشتغالزایی، تلاش در حوزه مسکن و ابتکار کاروان خدمت را از جمله اقدام‌های موثر دولت در راستای توسعه و آبادنی استان سمنان عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شواهد نشان می‌دهد استان سمنان با تلاش مسوولان دولت سیزدهم و یاری مردم در دوره مدیریتی سیدمحمدرضا هاشمی در راس امور اجرایی این استان در زمینه‌های مختلف از جمله شکوفایی اقتصادی، اشتغالزایی، تقویت سرمایه اجتماعی و امیدآفرینی عملکرد قابل دفاعی داشته است و گواه آن، گزارش عملکرد استاندار سمنان است که در ادامه به بخشی از این گفت‌وگو پرداخته می‌شود.

استاندار سمنان همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) خاطر نشان کرد: کاهش نرخ بیکاری به ۶ و یک دهم بعد از یک دهه، رتبه نخست ساخت مسکن روستایی در کشور، پیگیری ساخت ۶۰‌ هزار خانه در قالب نهضت ملی مسکن، پرداخت ۲۰ و ۲ دهم درصد از تسهیلات کشور به واحدهای تولید استان و جذب ۱۰۰ درصدی اعتبارات عمرانی مرحله نخست سفر رییس جمهور به استان سمنان بخشی از تلاش‌های دولت سیزدهم طی یکسال گذشته در استان سمنان است.

هاشمی افزود: استان سمنان کمتر از یک درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهد و براساس اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت نیمه دوم سال گذشته ۱۴ و چهار دهم درصد تسهیلات به واحدهای تولیدی استان پرداخت شد و این استان رتبه اول پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی را از ان خود کرد.

وی اضافه کرد: نیمه نخست امسال ۲۰ و ۲ دهم درصد از تسهیلات رونق تولید در استان سمنان جذب شد و در این مدت، رتبه دوم پرداخت تسهیلات در کشور کسب شد که این موفقیت نشان از همدلی، همراهی بخش‌های مختلف و پای کار بودن بانک‌های عامل است.

گزیده‌ای از عملکرد دولت سیزدهم در استان سمنان به روایت استاندار

کاهش نرخ بیکاری در استان سمنان به ۶ و یک دهم درصد پس از یک دهه از دستاوردهای ارزشمند طی یکسال گذشته با روی کار آمدن دولت مردمی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی است.هاشمی خاطر نشان کرد: کاهش نرخ بیکاری در استان سمنان به ۶ و یک دهم درصد پس از یک دهه از دستاوردهای ارزشمند طی یکسال گذشته و پس از آغاز فعالیت دولت مردمی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی است.

رتبه دوم استان سمنان در سامانه رصد اشتغال

استاندار سمنان تصریح کرد: طبق بررسی دولت از عملکرد استانداران، این استان در زمینه اشتغالزایی طبق گزارش‌گیری در سامانه رصد رتبه دوم و در زمینه ارتباط با مردم و تکریم ارباب رجوع رتبه نخست را از آن خود کرد.

وی ادامه داد: سهم دستگاه‌های اجرایی استان سمنان برای اشتغالزایی در سالجاری ۱۱ هزار و ۲۸۲ نفر است که اکنون برای ۱۴ هزار و ۲۴۷ نفر و بیش از میزان تعهد اشتغالزایی شد.

گزیده‌ای از عملکرد دولت سیزدهم در استان سمنان به روایت استاندار

به گفته وی، استان سمنان موفق به ۱۲۶ درصد تحقق تعهد اشتغال طبق گزارش‌گیری از سامانه رصد اشتغال شد و تا پایان امسال با افزایش اشتغالزایی میزان تحقق تعهد نیز ارتقا می‌یابد.

ساخت ۶۰ هزار خانه سهم استان سمنان در قالب نهضت ملی مسکن

استاندار سمنان گفت: ساخت ۶۰ هزار خانه در قااب نهضت ملی مسکن سهم استان سمنان است که از این تعداد ۳۰ هزار واحد در ایوانکی برای پذیرش سرریز جمعیت تهران و ۳۰‌هزار واحد در دیگر مناطق استان سمنان است.

هاشمی افزود: هفت هزار و ۲۳۰ خانه در بخش‌های مختلف مانند خودمالک، بافت فرسوده و روستا، اقدام ملی و نهضت ملی مسکن در استان سمنان در دست ساخت است.

گزیده‌ای از عملکرد دولت سیزدهم در استان سمنان به روایت استاندار

وی ادامه داد: یک هزار و ۲۰۰ خانه روستایی باید توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ساخته شود که اکنون استان سمنان با پیشرفت ۶۰ درصدی در ساخت رتبه نخست کشور را از آن خود کرد.

ملاقات چهره به چهره نماینده دولت سیزدهم در استان سمنان با مردم ۲۷۰ روستا

استاندار سمنان به عنوان نماینده عالی دولت سیزدهم در استان سمنان ابتکار راه‌اندازی کاروان خدمت، میز خدمت را از اقدام‌های ارزشمند طی یکسال گذشته برشمرد و افزود: در این مدت به ۲۷۰ روستای استان به همراه ۴۰ مدیرکل دستگاه اجرایی در قالب کاروان خدمت و بازدید مردمی سفر کرده است.

وی ادامه داد: ستاد پیگیری مصوبات سفر استاندار به روستاها به منظور اهتمام برای رفع مشکلات روستاییان استان سمنان تشکیل شد.

هاشمی اضافه کرد: ملاقات عمومی هر هفته سه‌شنبه بعدازظهر اتفاق خوب در دوره مدیریتش در مسوولیت استانداری سمنان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، استان سمنان که دارالمرحمه معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است و با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

استان سمنان از جانب شمال به استان‌های خراسان شمالی، گلستان و مازندران، از جنوب به استان‌های خراسان جنوبی و اصفهان، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به استان‌های تهران و قم محدود است؛ بر این پایه و به دلیل موقعیت جغرافیایی همجواری با پایتخت و هفت استان مهم کشور، این استان از اهمیت زیادی برخوردار است.

بر پایه سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ کشور، استان سمنان با هشت شهرستان در مجموع افزون بر ۷۰۲ هزار نفر جمعیت دارد و به بیانی دیگر کمتر از یک درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha