۱۸ بهمن ۱۴۰۱، ۸:۰۳
کد خبر: 85020967
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

جذب ۷.۸ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در استان همدان

همدان- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان گفت: با روی کار آمدن دولت سیزدهم و توجه به توسعه همه جانبه استان، تاکنون ۷.۸ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی، در بخش‌های مختلف این استان صورت گرفته است.

سید مجتبی حسینی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بخش عمده ای از این میزان سرمایه گذاری خارجی در زمینه های صنایع تبدیلی، بخش کشاورزی و قطعه سازی خودرو بوده است.

وی اظهار داشت: یک فقره قرارداد ۱۰۰ میلیون یورویی نیز در دست اقدام و کارهای ابتدایی آن انجام شده است و ماه آینده قرارداد آن نهایی می‌شود.

حسینی تصریح کرد: با انعقاد این مصوبه میزان سرمایه گذاری خارجی در استان همدان رشد چشمگیری خواهد داشت و در رتبه استان‌های برتر سرمایه گذاری بخش خارجی قرار خواهیم گرفت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با بیان اینکه این سرمایه گذاری خارجی در حوزه معدن و در زمینه سنگ‌های قیمتی است گفت: تلاش داریم منطقه ویژه اقتصادی جهان آباد رونق بگیرد و پتروشیمی ابن‌سینا که قرار است در این منطقه ساخته شود نیاز به سرمایه‌گذار دارد.

حسینی افزود: پتروشیمی هگمتانه نیز مشکلاتی را در بخش تامین خوراک داشت که با پیگیری‌های صورت گرفته مشکل تامین مواد اولیه آن برطرف شد.

وی افزود: موضوع راه‌اندازی تاکسی هوایی توسط شهرداری همدان در حال پیگیری هست و هنوز در مرحله مطالعاتی قرار دارد.

حسینی تصریح کرد: جلسات تنظیم بازار به طور مرتب برگزار می‌شود و با تلاش کمیته اقدام مشترک، بازرسان در سطح بازار مستقر هستند و قیمت‌ها و موجودی کالا را نظارت می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha