۱۷ بهمن ۱۴۰۱، ۱۲:۵۶
کد خبرنگار: 1049
کد خبر: 85021081
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

رفع مشکلات معلولان نیازمند کار جمعی است

تبریز - ایرنا -  رییس جامعه معلولان آذربایجان شرقی با اشاره به بخشی از مشکلات توانخواهان(معلولان) در جامعه، گفت: رفع مشکلات این اقشار نیازمند کار جمعی و مشارکت همه دستگاه ها، رسانه ها و اقشار مختلف است.

به گزارش ایرنا، حسن صفری روز دوشنبه در جمع معلولان و مراسم رونمایی از پوستر همایش خیرین، افزود: شهرداری تبریز تا حدودی در زمینه مناسب سازی محیط شهری برای توانخواهان تلاش کرده ولی رفع مشکلات این اقشار نیاز به تلاش بیشتر همه دستگاه های متولی است.

وی با بیان اینکه احتمال ایجاد معلولیت برای همه افراد جامعه وجود دارد، اظهار داشت: نبود خودروهای حمل و نقل عمومی ویژه توانخواهان و عدم استفاده از فضاهای عمومی و تفریحی شهر از جمله مشکلات توانخواهان است.

رییس جامعه معلولان آذربایجان شرقی گفت: امکانات توانبخشی در این استان در حد صفر است و تعداد اندکی از توانخواهان توانسته اند به حق و حقوق خود دست یابند.

صفری، با اشاره به اینکه توانخواهان به نوعی زندانیان بدون جرم محسوب می شوند، ادامه داد: جامعه و عدم مناسب سازی محیط شهری فعالیت های توانخواهان را محدود کرده است.

وی با اشاره به وضع اقتصادی جامعه، یادآوری کرد: در این وضعیت معلولیت نیز دوچندان بر مشکلات اقتصادی توانخواهان افزوده است و برخی از آنان توان تهیه داروها و امکانات زندگی برای خود ندارند.

صفری، عدم واریز حق بیمه توانخواهان در سال جاری و وقفه در پرداخت مستمری آنان را از دیگر مشکلات توانخواهان استان اعلام کرد.

فعالیت های مشارکت جویانه بجای فعالیت تک بعدی نتیجه بخش است

رییس هیات مدیره یک موسسه خیریه تبریز در این مراسم گفت: رفع مشکلات توانخواهان، بانوان و کودکان نیازمند جامعه با مشارکت و همفکری اقشار مختلف امکان پذیر است.

رقیه زارعی با بیان اینکه در این موسسه قشرهای مختلف و علاقه مندان به فعالیت در جامعه به صورت داوطلب فعالیت می کنند، اظهار داشت: جوانان مشارکت‌جو و جویای کار علاقه مند، داوطلبان شاغل و علاقه مند به با هم بودن و داوطلبان بازنشسته و توانمند که به دنبال منزلت اجتماعی هستند با این موسسه در انجام کارهای خیریه همکاری می کنند.

رییس هیات مدیره موسسه خیریه سایبان بهار زندگی گفت: این موسسه در زمینه های اجتماعی، فرهنگی و مالی فعالیت می کند و بحران زدایی از جامعه با کمک و مشارکت داوطلبان از اهداف این موسسه است.

زارعی، با تاکید بر اینکه در کارهای خیریه فعالیت های مشارکت جویانه بجای فعالیت تک بعدی نتیجه بخش است، ادامه داد: با همفکری داوطلبان، سمن ها و متولیان امر و استفاده از تجربه و دانش آنان می توان گام های اساسی برای رفع مشکلات اقشار آسیب پذیر برداشت.

رفع مشکلات توانخواهان نیازمند کار جمعی است

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha