ریزش بهمن بخشی از جاده شبلیز به زیلایی بویراحمد را مسدود کرد

یاسوج- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: بدلیل ریزش بهمن ،هشت کیلومتر از جاده شبلیز به زیلایی بویراحمد پس از یک هفته از بارش برف همچنان مسدود است.

عابد محمدی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این جاده روستایی از سمت شهرستان لردگان در چهارمحال و بختیاری و هم از سمت زیلایی توسط دستگاه‌های سنگین راهداری در حال بازگشایی است اما به دلیل حجم زیاد ریزش بهمن عملیات بازگشایی به کندی پیش می رود.

وی تاکید کرد که کوهستانی بودن منطقه موجب شده است نتوان جاده دسترسی دیگری در کنار این جاده ایجاد کرد لذا مسیر جایگزین از طرف شهرستان لردگان به پوله زیلایی برای تردد در نظر گرفته شده است.

محمدی گفت: برای تسریع در روند بازگشایی جاده شبلیز ،امروز دوشنبه دو دستگاه لودر از سمت لردگان برای بازگشایی این جاده برفگیر اعزام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد پیش بینی کرد که جاده شبلیز به زیلایی تا یک هفته دیگر بازگشایی شود.

وی با تاکید بر اینکه راهداران به صورت شبانه روزی در حال بازگشایی این جاده هستند، اضافه کرد: این جاده مسیر تردد ساکنان ۱۰ روستا در منطقه شبلیز به زیلایی است.

در بارندگی هفته گذشته در برخی مناطق سردسیری کهگیلویه و بویراحمد تا ۵۰ سانتی متر برف بارید.

محور ارتباطی شبلیز به زیلایی در شهرستان بویراحمد بیش از ۳۲ کیلومتر طول دارد و در سال های گذشته احداث شده است .این منطقه بیش از یک هزار نفر جمعیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha