۱۷ بهمن ۱۴۰۱، ۱۶:۲۲
کد خبرنگار: 2239
کد خبر: 85021471
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رییس اتاق بازرگانی البرز: بانک‌ها به کمک ایده پردازان بشتابند

کرج -  ایرنا - رییس اتاق بازرگانی البرز گفت: عمده مشکلاتی نوآوران و ایده پردازان بحث نقدینگی و سرمایه‌گذاری است که از بانک ها انتظار می رود به کمک این قشر فرهیخته بشتابند.

به گزارش ایرنا ، پرهام رضایی روز سه‌شنبه در آیین پایانی سومین دوره جشنواره ملی امیرکبیر با تسلیت سالروز وفات حضرت زینب کبری (س) و حادثه تلخ و ناگوار زلزله خوی، اظهار کرد: پرداخت تسهیلات با سود کم بانکی موجب رشد و بالندگی ایده پردازان و نوآوران خواهد شد.

رییس اتاق بازرگانی البرز یادآور شد: نخستین همکاری فعالان بخش خصوصی و جامعه دانشگاهی از سال ۱۳۹۳ و با میزبانی اتاق بازرگانی البرز و پس از برگزاری سومین همایش ملی تعامل صنعت و دانشگاه آغاز شد که محور آن مسائل مهمی از جمله ارتقای فرهنگ کارآفرینی و تولید دانش‌بنیان در جامعه بود.

وی بیان کرد: در ادامه اقدامات تکمیلی و به منظور گسترش روابط میان جامعه صنعتی و دانشگاهی در البرز با همکاری دانشگاه خوارزمی و جهاد دانشگاهی استان و مرکز تسهیل‌گری اتاق بازرگانی البرز با اهداف مختلفی چون تعامل میان صنعت و دانشگاه همکاری با مرکز علم و فناوری، هدایت سرمایه‌گذاری و تعامل با گروه‌های استارت‌آپی تشکیل شد.

رضایی تاکید کرد:آموزش مبحث بسیار مهمی در تامین نیروی کار ماهر است که هنرستان‌های آموزشی با مشارکت خیرین در شهرک‌های صنعتی برای تربیت نیروی ماهر ایجاد شود.

وی در ادامه گفت: خوشبختانه با توجه به اهمیت اجرای برنامه‌های سیاست اقتصاد مقاومتی در بخش‌های مختلف از جمله تولید، تمایل صاحبان صنایع به بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی و دانشگاهی داخلی به منظور خودکفایی و تولید تکنولوژی‌های بومی در سالیان اخیر نسبت به گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

رییس اتاق بازرگانی البرز عنوان کرد: به طورقطع فعالان حوزه صنعت با تکیه بر منابع علمی و تحقیقاتی دانشگاهی می‌توانند نیازهای اساسی از جمله مواد اولیه و ماشین‌آلات خطوط تولید را از ظرفیت‌های داخلی تامین کنند که این خود منجر به کاهش وابستگی‌های وارداتی می‌شود.

وی افزود: دیماه سال ۹۹ همزمان با سالروز شهادت میرزا محمدتقی خان فراهانی مشهور به امیرکبیر، برگزاری جشنواره ملی به نام این سیاستمدار فرهیخته ملی در استان البرز پایه‌ریزی شد که در نتیجه آن با همکاری جهاد دانشگاهی و بنیاد نخبگان این رویداد مهم به میزبانی اتاق بازرگانی البرز برگزار شد.

رضایی عنوان کرد: رسالت مهم جشنواره امیرکبیر اینگونه تبیین شد که پایان‌نامه‌های کاربردی کارفرما محور پذیرش شود و بر این اساس به ترتیب ۱۰۰ و ۲۲۰ رساله و پایان نامه به دبیرخانه اولین و دومین دوره جشنواره ارسال و در نهایت برگزیدگان آن در محورهای مختلفی مانند فنی و مهندسی، کشاورزی، محیط زیست و منابع طبیعی، علوم پزشکی، علوم انسانی و پایه معرفی شد.

رییس اتاق بازرگانی البرز تشریح کرد: امسال برگزاری سومین دوره جشنواره ملی امیرکبیر یک ظرفیتی ویژه نسبت به ۲ دوره پیشین دارد که شامل پایه‌ریزی نخستین رویداد از ایده تا اجرا در حمایت از ایده‌های تشکل‌های بخش خصوصی به عنوان فعالیت جانبی جشنواره بوده است.

وی در بخش دیگری گفت: در کنار فعالیت‌های تعاملی اتاق با جامعه علمی و دانشگاهی، اتاق بازرگانی البرز به عنوان بازوی مشورتی میان دولت و بخش خصوصی میزبان برگزاری جلسات متعدد شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان بوده که خروجی این جلسات بخشی به عنوان مصوبات استانی و بخش دیگری به منظور پیگیری‌های کلان به شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی ملی ارجاع داده شد.

وی با اشاره به عدم توجه کافی به حمایت از نخبگان و صاحبان ایده، گفت: متاسفانه گاهی این سرمایه‌های ملی طرح‌های خود را به قیمت پائین به کشورهای خارجی می‌فروشند و یا با درصد بسیار ناچیز با شرکای تجاری خارجی سهیم می‌شوند.

رییس اتاق بازرگانی البرز با اشاره به وجود مشکلات زیرساختی در بخش‌های تولیدی و صنعتی کشور از جمله شهرک‌های صنعتی که با کمبود انرژی گاز و برق مواجه است، افزود: با توجه به وجود ظرفیت‌های فراوان تولیدی در کشور، انتظار می‌رود که دولت برای تامین زیرساخت‌ها در این حوزه اهتمام بیشتری داشته باشد، هر چند اقدامات مهمی تاکنون انجام شده اما کافی نبوده و همچنان موانعی سد راه تولیدکنندگان است.

وی عنوان کرد: اتاق بازرگانی با برگزاری جشنواره‌ها و رویدادهایی مانند جشنواره ملی امیرکبیر به دنبال فراهم کردن بستر لازم برای به ثمر رساندن تولیداتی بر مبنای دانش علمی و تحقیقات دانشگاهیان جویای کسب و کار است.

استان البرز سه هزارو۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی دارد که حدود ۳۰۰ واحد آنها دانش بنیان هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha