۱۷ بهمن ۱۴۰۱، ۱۷:۵۶
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 85021599
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۰ هزار نفر در البرز معتکف شدند

۱۷ بهمن ۱۴۰۱، ۱۷:۵۶
کد خبر: 85021599
۳۰ هزار نفر در البرز معتکف شدند

کرج - ایرنا - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرزبا اشاره به اینکه در ایام البیض ماه مبارک رجب مراسم اعتکاف در ۸۶ مسجد استان برگزار شد، گفت: حدود ۳۰ هزار نفر معتکف شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام مهدی ولائی برحق عصر دوشنبه در نشست خبری افزود: ازمجموع مساجد برگزار کننده اعتکاف در استان، ۱۲ مجموعه با حضور ۲ هزار معتکف دانش آموزی مراسم اعتکاف را برگزار کردند.

وی اعتکاف را از مظاهر معنویت و استقبال از دینداری دانست و اضافه کرد: یک دهم مساجد استان مراسم اعتکاف برگزار کردند و این آمار قابل توجهی است چراکه مردم با وجود همه مشکلات اقتصادی از این مراسم استقبال کردند به طوریکه در برخی مناطق برای انتخاب معتکفین مجبور به قرعه کشی شدیم و در برخی مساجد ثبت نام را چند روز پیش متوقف کردیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز افزود: برنامه‌های مختلف مذهبی و فرهنگی در مساجد برای معتکفین برگزار شد و طبق نظر سنجی صورت گرفته میزان رضایتمندی معتکفین از مراسم اعتکاف در استان خوب است.

رویداد "راه " برای حل مشکلات اجتماعی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با اشاره به نقش کلیدی هیات های مذهبی در رفع مشکلات مردم گفت: رویداد «راه» به عنوان یک برنامه ابتکاری برای استفاده از ظرفیت‌های ویژه هیئات مذهبی در جهت حل مشکلات محلات، تقویت نشاط و انسجام اجتماعی در دستور کار قرار گرفته است.

ولائی برحق گفت: رویداد راه از جمله ایده‌های متفاوت در سازمان تبلیغات اسلامی، است که با استفاده از ظرفیت هیئات مذهبی برای حل مشکلات جامعه و افزایش نشاط اجتماعی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری رویداد پیشران در استان البرز، افزود: این رویداد در استان با استقبال خوبی مواجه‌شد و از بین ۲۰ ایده مختلف،چهار ایده به اجرا رسید که این قدم رو به رشدی است.

ولائی برحق در خصوص رویداد راه گفت: این ایده در مجموعه سازمان هیئات تهران طراحی شده و البرز سومین استان برگزار کننده رویداد راه است و اداره کل تبلیغات اسلامی به عنوان متکلف هیات‌ها و کانون‌های تبلیغاتی در اجرای این رویداد مشارکت می‌کند.

وی با اشاره به وجود چهار هزار هیات مذهبی در استان، بیان کرد: این هیئات به لحاظ قومیتی، سوگیری سیاسی و غیره متفاوت هستند و در نظر داریم ظرفیت‌های هیات‌ها با ویژگی‌ها وسلایق خاص را به منصه ظهور برسانیم و هر طیف و سلیقه‌ای که در چارچوب هیات فعال است ایده‌های خود را بیان می‌کنند.

ولائی برحق گفت: فراخوان رویداد راه از سه روز پیش آغاز شده و به مدت یک ماه در چند مرحله به اجرا می رسد. پیش‌بینی می‌کنیم از چهار هزار هیات موجود در استان، حداقل ۱۰۰ هیات می‌توانند با ایده‌های مختلف در این رویداد شدرکت کنند.

به گفته مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز از میان ایده‌های مختلف، ۲۰ هیات انتخاب می‌شوند که به هر هیات ۱۰۰ میلیون وام چهاردرصد کالا پرداخت‌می شود و در مرحله دوم نیز ازهرکدام از ۲۰ هیات مختلف، چهار نفر دعوت می‌شوند و برای ارائه و تقویت ایده‌ها سه روز مورد آموزش قرار می‌گیرند.

وی افزود: در روز ۱۲ اسفند ماه اختتامیه این رویداد است که چهار ایده برترمعرفی می‌شوند که می‌توانند الگوی ایده پردازی برای هیات های دیگر باشند. این رویداد شامل سه محور حل مسایل محله، تقویت نشاط محله و انسجام اجتماعی محلات است که با استفاده از ظرفیت هیات می‌توانیم به این اهداف دست پیدا کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha