۱۷ بهمن ۱۴۰۱، ۲۰:۰۲
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85021710
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

استاندار: وحدت اقوام زمینه‌ساز توسعه خراسان‌شمالی است

بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان شمالی گفت: وحدت اقوام و مذاهب، زمینه‌ساز پیشرفت و حرکت به سمت توسعه پایدار در خراسان‌شمالی است.

به گزارش ایرنا، محمدرضا حسین نژاد شامگاه دوشنبه در آیین "۱۰ شب، ۱۰ مسجد" در مسجد حنفیه اهل سنت بجنورد اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی وحدت بی نظیری در کشور به‌ویژه بین اقوام و مذاهب شیعه و سنی استان شکل گرفته است به گونه ای که با همراهی علما از خراسان شمالی به عنوان نماد وحدت در کشور یاد می شود.

وی گفت: هر ملتی اگر وحدت داشته باشد به موفقیت‌های زیادی دست پیدا می‌کند و زمینه های توسعه پایدار به راحتی برای آنان فراهم می شود، در حالی که با بی توجهی به آن بسیاری از فرصت های توسعه را از دست خواهد داد.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی افزود: وجود مذاهب و اقوام گوناگون در خراسان شمالی نیز یکی از ظرفیت ‌های استان است که باید از این فرصت برای حرکت به سمت توسعه بهره برد.

حسین نژاد با بیان اینکه دشمن همواره به دنبال ناامیدی مردم از ارزش های اسلامی است، تصریح کرد: دشمنان همیشه درصدد هدف قرار دادن نقاط قوت کشور همچون وحدت و همراهی مردم با مسوولان هستند به گونه ای که می خواهند نقاط ضعف را بزرگنمایی و مسوولان را ناکارآمد نشان دهند.

استاندار: وحدت اقوام زمینه‌ساز توسعه خراسان‌شمالی است

وی ادامه داد: این در حالی است جمهوری اسلامی ایران، دستاوردهای بزرگی در حوزه های علمی، پزشکی و نظامی داشته است که باید این دستاوردها در جامعه تببین شود.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به اهمیت آموزه های دینی در جمهوری اسلامی، یادآور شد: دلیل استوار ماندن ایران در ۴۴ سال گذشته توجه به تعالیم دینی و قرآنی، حفظ ارزش های اسلامی و وجود رهبری امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری بوده است.

آیین «۱۰شب، ۱۰ مسجد» همزمان با ایام الله دهه فجر در شهرهای مختلف خراسان شمالی برگزار می شود و هدف از برگزاری آن گرامیداشت دهه فجر، بصیرت افزایی، امید آفرینی، همدلی و همزبانی، خودباوری، تبیین و ترویج آرمان های انقلاب اسلامی است.

بیش از ۱۰ درصد از جمعیت ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی را ترکمن های اهل سنت تشکیل می دهند که در شهرستان های راز و جرگلان، مانه و سملقان و بجنورد سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha