نظام آموزش کشور مساله محور تعریف نشده است

تهران - ایرنا - رییس دانشگاه تهران با طرح این سوال که چرا مسائل کشور با دارا بودن برجسته‌ترین دانشمندان و سرآمدان علمی رفع نمی‌شود، دلیل آن را مسئله محور تعریف نشدن نظام آموزش کشور دانست.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، سید محمد مقیمی عصر دوشنبه در آئین رونمایی از هفتمین دوره طرح شهید احمدی روشن در تالار شیخ انصاری دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران اظهار کرد: در کشور زمان زیادی برای رفع مسائل و مشکلات بر اساس تصمیمات علمی صرف می شود و هزینه‌های زیادی نیز اختصاص می‌یابد اما در نهایت نه تنها مسائل رفع نمی‌شود بلکه گاها تبدیل به بحران می‌شود.

وی یکی از محسنات طرح احمدی روشن را مهارت آموزی در رفع مسائل توسط دانشجویان دانست و افزود: به طور حتم از این طریق نخبگان در خدمت توسعه، رفاه و آسایش مردم خواهند بود. لذا رویکرد طرح شهید احمدی روشن باید در دانشگاه ها تسری یابد.

رییس دانشگاه تهران شعار این دانشگاه را «جهاد علمی برای تحقق دانشگاه کارآفرین» عنوان کرد و گفت: دانشگاه کارآفرین، دانشگاه مساله محور است.

مقیمی همچنین با طرح این سوال که چرا مسائل کشور با وجود برجسته‌ترین دانشمندان و سرآمدان علمی کشور رفع نمی‌شود، دلیل آن را مسئله محور تعریف نشدن نظام آموزش کشور دانست و افزود: با وجود آنکه ما در رشته‌های مختلف علمی در مرزهای علمی حرکت می‌کنیم اما موفق نشده ایم علم را در اختیار رفع مسائل کشور و بومی سازی کنیم.

رییس دانشگاه تهران اتخاذ رویکرد آموزشی به منظور تبدیل مدرس به مربی را برای مسئله محور شدن دانشگاه بسیار مهم خواند و تصریح کرد: این رویکرد را در دانشگاه تهران اجرایی و پردیس دانشگاه تهران را در مجاورت سه مرکز بزرگ صنعتی در اشتهارد افتتاح کردیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha