۱۸ بهمن ۱۴۰۱، ۸:۱۴
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 85021908
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ماشین‌آلات راهداری چهارمحال و بختیاری تقویت می‌شود

شهرکرد- ایرنا- معاون توسعه، ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری گفت: در قانون بودجه ۱۴۰۱ اعتباراتی برای تامین ماشین‌آلات راهداری درنظر گرفته شده که تعدادی از این تجهیزات به استان چهارمحال و بختیاری اختصاص پیدا می‌کند.

خداداد مقبلی که به منظور بازدید از وضعیت آخرین راه‌های چهارمحال و بختیاری در پی بارش برف به این استان سفر کرده بود، روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در هفته گذشته یک سامانه بارشی وارد کشور شد و برف سنگینی در تعدادی از استان‌ها از جمله چهارمحال و بختیاری به همراه داشت و همین موضوع سبب شد تا تعدادی از راه‌ها مسدود شود.

وی ادامه داد: این در حالی است که پیش از بارش برف، راهداران استان در حالت آماده‌باش قرار داشتند و ۴۰۰ راهدار با ۳۵۰ دستگاه ماشین‌آلات سبک، نیمه‌سنگین و سنگین و تجهیز ۴۲ راهدارخانه عملیات زمستانی و برف روبی را انجام دادند.

معاون توسعه، ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری تصریح کرد: تلاش شبانه‌روزی راهداران استان به گونه‌ای بود که مسیرهای اصلی به جز موارد خاص مسدود نشد و در حال حاضر از تمامی روستاهای مسدود شده تنها راه ۱۰ روستا در استان بازگشایی نشده که این محورها نیز به زودی برف‌روبی و بازگشایی می‌شود.

مقبلی خاطرنشان کرد: در گردنه‌های برف‌گیر و سخت‌گذر شهرستان کوهرنگ نیز راهداران در تلاش برای بازگشایی گردنه‌ها هستند و تمام امکانات راهداری در این منطقه مستقر شده است.

وی با اشاره به کمک‌رسانی استانهای کشور در جهت بازگشایی هرچه سریع‌تر راه‌های روستایی مسدود شده این استان، اظهار داشت: جهت تسریع در بازگشایی مسیرهای ارتباطی ۱۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین و نیمه‌سنگین از استان‌های یزد اصفهان، ایلام، لرستان و خوزستان وارد استان شده است و کمک خوبی در جهت تسریع در بازگشایی محورها بوده است.

به گزارش ایرنا، در پی بارش برف در هفته گذشته تاکنون ۲۹ هزار و ۱۸۴ کیلومتر باند در محورهای ارتباطی این استان برف‌روبی و پنج هزار و ۵۴۵ تن شن و نمک در جاده‌های ارتباطی استان پاشیده شد.

چهارمحال و بختیاری دارای سه هزار و ۷۳۹ کیلومتر راه است که از این میزان، ۲۶۶ کیلومتر بزرگراه، ۷۶۱ کیلومتر راه اصلی، ۲۹۱ کیلومتر راه فرعی،۲ هزار و ۳۳۷ کیلومتر راه روستایی و مابقی راه درون شهری است.

این استان در مسیر ترانزینی فلات مرکزی به جنوب کشور در مسیر ارتباطی ۲ استان بزرگ اصفهان و خوزستان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha