وزیر علوم: ۱۱ هزار هسته فناور با حمایت دولت سیزدهم تشکیل شد

سمنان - ایرنا - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ۱۱ هزار هسته فناور با حمایت‌های دولت سیزدهم تشکیل و هفت‌هزار شرکت دانش‌بنیان تاسیس شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدعلی زلفی گل در گفت و گو با خبرنگاران در حاشیه افتتاح مرکز همایش‌های بین‌المللی شهید حاج قاسم سلیمانی دانشگاه سمنان افزود: ایجاد معاونت فناوری و نوآوری در دولت سیزدهم برای توجه به هسته‌های دانش‌بنیان و دانش محور از جمله اقدام‌های عملیاتی است.

وی با بیان اینکه توسعه شرکت‌های دانش بنیان و حمایت از هسته‌های فناور با اهتمام ویژه پیگیری می‌شود، خاطر نشان کرد: بیش از ۴۰‌ هزار شغل در بخش دانش‌بنیان در پارک‌های علم و فناوری کشور طی یکسال گذشته ایجاد شد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: توسعه شرکت دانش بنیان و هسته‌های فناور، خانه‌های خلاق، پردیس و پارک علم و فناوری، حمایت از پسادکتری و برگزاری تور فناوری از جمله برنامه‌های در دستور کار وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دولت سیزدهم است.

زلفی‌گل ادامه داد: به ‌کارگیری ظرفیت شتاب‌دهنده‌ها برای تبدیل ایده‌ها به تولید از جمله راهبردهای اولویت‌دار وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در توسعه دانش‌بنیان‌ها است‌.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مرکز همایش‌های بین‌المللی شهید حاج قاسم سلیمانی دانشگاه سمنان با زیربنای پنج هزار و ۳۰۰ مترمربع روز سه‌شنبه در هفتمین روز دهه فجر انقلاب اسلامی با حضور محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، استاندار و جمعی دیگر از مسوولان افتتاح شد.

این مرکز به همراه کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه سمنان در مجموع به مساحت ۱۱ هزار و ۴۰۰ مترمربع ساخته شده است.

سیف‌الله سعدالدین رییس دانشگاه سمنان اظهار کرد: مرکز همایش‌های بین‌المللی شهید حاج قاسم سلیمانی این دانشگاه طرحی منحصربه‌فرد و منتخب جهانی است.

تکریم و معارفه رییس دانشگاه سمنان، نشست صمیمی با نمایندگان یاوران علمی و تشکل‌های دانشجویی این دانشگاه و دیدار با جمعی از دانشگاهیان در دانشکده فنی گرمسار از جمله برنامه‌های سفر یک روزه وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان سمنان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ۷۰‌هزار دانشجو، چهار هزار و ۶۰۰ هیات علمی شامل یکهزار و ۷۰۰ عضو ثابت و ۲هزار و ۹۰۰ عضو حق‌التدریس در استان سمنان وجود دارد.

دانشگاه سمنان با قدمت ۵۰ ساله، به عنوان مادر دانشگاه در استان سمنان است که دارای ۴۰۰ هیات علمی، ۱۴ هزار دانشجو و ۱۷ دانشکده است.

۱۱ دانشگاه در کشور دارای پارک علم و فناوری است و دانشگاه سمنان جزو دانشگاه‌های صاحب پارک علم و فناوری است و هفت استاد دانشگاه سمنان جزو استادان یک درصد استناد جهانی هستند.

بر اساس رتبه‌بندی آی سی رتبه پژوهشی دانشگاه سمنان در بین دانشگاه‌های کشور در رتبه ۱۲ قرار دارد و این آمار نشان‌دهنده توانمندی اعضای هیات علمی این دانشگاه است.

دانشگاه سمنان در بین دانشگاه‌های کشور در رتبه بیستم قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha