تکمیل ۶۰ طرح راکد خراسان شمالی در دستور کار قرار گرفت

بجنورد- ایرنا- مدیر کل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی گفت: ۶۰ طرح در این استان وجود دارد که بالای ۱۰ سال راکد مانده است که تکمیل این طرح ها در دستور کار قرار گرفت.

علی رحمانی روز سه شنبه در حاشیه کارگروه اقتصاد و اشتغال خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این طرح ها نیمه کاره رها شده اند که باید از ظرفیت این فضاها استفاده شود.

وی افزود: بیشتر این واحدهای تولیدی به دلیل نبود نقدینگی راکد مانده اند که پرداخت تسهیلات در دستور کار قرار دارد و برخی از واحدهای صنعتی هم با واگذاری به سرمایه گذار جدید به صورت اجاره و یا انتقال به چرخه تولید باز خواهند گشت.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی در ادامه به آیین نامه اجرایی مولدسازی دارایی‌های دولت اشاره کرد و گفت: تمامی دستگاه ها و سازمان ها مشمول این آیین نامه می‌شوند و باید در اجرای این مهم همکاری کنند.

وی تصریح کرد: سازمان ها و دستگاه ها باید قوانین سخت و دست و پا گیر در این زمینه را کنار بگذارند و ملک مازاد را فروش و یا واگذار کنند.

رحمانی خاطرنشان کرد: قوانین فروش املاک اداره ها و واگذاری آن سخت بود اما این روند با ابلاغ این آیین نامه به راحتی انجام پذیر است.

وی اضافه کرد: روند مولد سازی دارایی های دولت با انجام این آیین نامه کوتاه خواهد شد و پروژه های نیمه تمام کارشناسی و بدون فرآیند پیچیده به پیمانکاران واگذار خواهد شد که این اقدام برد برد است.

پیشتر معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی اعلام کرد که ۴۰ واحد تولیدی راکد مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان در دولت سیزدهم با اعطای تسهیلات و رفع موانع تولید به چرخه تولید بازگشت.

خراسان شمالی با دارا بودن یک میلیون نفر جمعیت که ۴۴ درصد آن ها در روستاها زندگی می کنند، دارای ۹ شهرک و ۹ ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی است.

در نواحی و شهرک های صنعتی این استان ۳۲۷ واحد صنعتی جواز بهره برداری دارند که میزان اشتغالزایی آن ها چهار هزار و ۹۱۱ نفر و میزان سرمایه گذاری در این واحد ها نیز هشت هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال است.

همچنین ۱۲۰ واحد صنعتی استان نیز نیمه فعال است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha