۱۹ بهمن ۱۴۰۱، ۲۰:۱۵
کد خبرنگار: 1414
کد خبر: 85022317
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیمارستان خلخال به امکانات جدید تشخیص پزشکی تجهیز شد

اردبیل - ایرنا - همزمان با هشتمین روز دهه پیروزی انقلاب اسلامی، بهره‌برداری از تجهیزات جدید پزشکی به ارزش ۹۰ میلیارد ریال در بیمارستان امام خمینی(ره) خلخال آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی خلخال در آیین افتتاح و بهره برداری از تجهیزات جدید پزشکی و بیمارستانی مرکز آموزشی و درمانی امام خمینی خلخال گفت: برای خرید، راه اندازی و بهره برداری از تجهیزات جدید پزشکی و درمانی و بیمارستانی بالغ‌ بر ۹۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی و ردیف‌های اعتباری وزارت بهداشت و درمان هزینه شده است.

دکتر عمران خسروی افزود: امروز دومین دستگاه سی تی اسکن ۱۶ اسلاید و پیشرفته بیمارستان امام خمینی به همراه تجهیزات جدید تشخیص پزشکی از جمله دستگاه مامو گرافی، آندوسکوپی و کولونوسکوپی و همچنین تجهیزات مربوط به بخش NICU نوزادان بیمارستان به بهره‌برداری رسید.

رئیس دانشکده علوم پزشکی خلخال گفت: با خرید و راه اندازی این تجهیزات ضمن ارتقای سطح خدمات پزشکی ارائه شده به بیماران و تسهیل در تشخیص پزشکی از مراجعه اجباری بیماران به مرکز استان و یا مراکز سایر استان‌های کشور برای تکمیل درمان جلوگیری می‌شود.

وی افزود: علاوه بر بهره‌برداری از تجهیزات جدید پزشکی و بیمارستانی بیمارستان امام خمینی، چندین طرح بهداشتی و درمانی در بخش معاونت آموزشی دانشکده علوم پزشکی خلخال مورد بهره برداری قرار گرفت.

دکتر خسروی یادآورشد: مرکز مهارت‌های بالینی، مرکز الکترونیک آزمون مداوم، PICU سکوی فرود بالگردهای امدادی، مرکز رشد و انبار زنجیره سرما از جمله طرح‌های افتتاح شده امروز دانشکده علوم پزشکی خلخال بود که برای راه اندازی این طرح‌ها بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی گفت: همزمان با افتتاح طرح های جدید دانشکده علوم پزشکی خلخال چندین طرح بهداشتی و درمانی در شهر خلخال و روستاهای تابعه شهرستان کلنگ زنی شد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات درمانی امام خمینی خلخال افزود: کلنگ‌زنی و آغاز عملیات احداث مرکز سلامت شماره یک شهری، مرکز سلامت روستای شال از توابع بخش شاهرود، آغاز به کار ۵ خانه بهداشت در روستاهای این شهرستان از جمله طرح‌هایی است که با پیش بینی اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال کلنگ زنی زد و تلاش می شود تا هفته دولت سال آینده به بهره برداری برسند.

خسروی همچنین از تلاش برای خرید و راه اندازی تجهیزات MRI بیمارستان امام خمینی این شهرستان خبر داد و گفت: با تلاش ها و پیگیری‌های صورت گرفته و با توجه به دستور اخیر وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی کشور به زودی این تجهیزات در اختیار دانشکده علوم پزشکی قرار خواهد گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha