ایجاد ۱۱ هزار و ۵۰۰ شغل در شهرک های صنعتی در دهه فجر امسال

یاسوج- ایرنا- دبیر هیات مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی و مشاور و مدیر حوزه مدیرعامل این سازمان گفت: ۳۷۲ طرح با اشتغالزایی ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر در طول ایام دهه مبارک فجر در شهرک های صنعتی استان های کشور افتتاح می شود.

به گزارش ایرنا، علی بلالی دهکردی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از چند طرح صنعتی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج، اظهار کرد: با توجه فرمایشات مقام معظم رهبری و رئیس جمهور شرکت شهرک ها دستگاه های حمایتی برای واحدهای دانش بنیان دارند و برای نمونه در شهرک های تقاضا محورمان زمین به صورت مزایده واگذار می شود.

وی افزود: واحدهای دانش بنیان از این امر مستثنی هستند و زمین به صورت مستقیم به آن ها واگذار می شود.

دبیر هیات مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی و مشاور و مدیر حوزه مدیرعامل این سازمان تصریح کرد: شرایط تقسیط وام ها برای این واحدهای دانش بنیان طولانی تر خواهد شد و این ها از جمله حمایت هایی است که این سازمان از شرکت های دانش بنیان دارد.

بلالی دهکردی عنوان کرد: به جهت مسائل مربوط به واحدهای کوچک، کنسرسیوم های صادراتی وجود دارد زیرا واحدهای کوچک قادر نیستند به تنهایی صفر تا ۱۰۰ محصولش را انجام دهد و دانش این را ندارند که بتوانند محصولات شان را صادر کنند.

وی ادامه داد: تشکیل شرکت های صادرات محور و کنسرسیوم های صادراتی کمک می کند که محصول این واحد های کوچک را صادر کند.

دبیر هیات مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی و مشاور و مدیر حوزه مدیرعامل این سازمان تاکید کرد: امسال کنسرسیوم های صادراتی به تنهایی توانسته اند نزدیک به ۲۴ میلیون دلار از واحد های کوچک صادرات داشته باشند.

ایجاد ۱۱ هزار و ۵۰۰ شغل در شهرک های صنعتی در دهه فجر امسال

یک هزار و ۲۰۰ واحد راکد در شهرک های صنعتی کشور به چرخه تولید بازگشتند

بلالی دهکردی ابراز کرد: در حال حاضر ۵۰ هزار واحد بهره بردار در کشور وجود دارد که تقریبا نزدیک به ۶ هزار مورد غیر فعال هستند.

دبیر هیات مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی و مشاور و مدیر حوزه مدیرعامل این سازمان بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون نزدیک به یک هزار و ۲۰۰ واحد در داخل و خارج از شهرک های صنعتی به چرخه تولید بازگشته اند.

وی ادامه داد: شرکت شهرک های صنعتی استان ها عارضه یابی می کنند و واحدهای مشاوری در مراکز کسب و کار شهرک ها مستقر شده اند که این ها دلیل تعطیلی واحد ها را عارضه یابی می کنند.

بلالی دهکردی ادامه داد: این تعطیلی ها پیگیری و از طریق ستاد تسهیل و رفع موانع تولید واحد به چرخه تولید باز می گردد و حتی در مواردی با شریک جدید و جا به جایی سرمایه گذار واحدهایی دوباره فعالیت خود ر از سر گرفتند.

دبیر هیات مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی تصریح کرد: از بتدای امسال تاکنون توانسته ایم نزدیک به ۴ درصد از واحدهای راکدی که تعطیل بوده اند کم بکنیم و اوایل سال نزدیک به ۱۷.۸ درصد واحدهای کل کشور راکد بودند اکنون به ۱۳.۹ درصد رسیده شده است و آمار رو به کاهش است.

ایجاد ۱۱ هزار و ۵۰۰ شغل در شهرک های صنعتی در دهه فجر امسال

۵۵۰ واحد در کهگیلویه و بویراحمد پروانه بهره برداری گرفته اند

وی بیان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد استان مستعدی است و مردان و زنان سخت کوشی دارد و پتانسیل های توسعه ای در این استان در همه زمینه ها شامل توریستی، کشاورزی، دامداری و صنعت وجود دارد.

دبیر هیات مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی و مشاور و مدیر حوزه مدیرعامل این سازمان افزود: شهرک شماره سه یاسوج حدود سال سال ۷۷ کلنگ زنی شد و آن زمان کسی فکر نمی کرد صنعت در این شهرک رشد بکند.

بلالی دهکردی ادامه داد: پس از ۲۴ سال بازدید در فاز دوم و سوم هم توسعه یافته و جالب است که این استان ۹۵ درصد سرمایه گذاری ها از بخش خصوصی است.

وی ابراز کرد: بخش خصوصی هم زمانی سرمایه گذاری می کند که احساس کند سرمایه اش بر می گردد و سرمایه یک طرفه و اجباری نبوده است و این ادعا که استان کهگیلویه و بویراحمد زمینه توسعه صنعتی دارد نشان می دهد.

دبیر هیات مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی و مشاور و مدیر حوزه مدیرعامل این سازمان گفت: اکنون قریب ۵۵۰ واحد در کل استان پروانه بهره برداری گرفته اند و ۴۵۰ واحد از این ها در حال تولید اند و فعال هستند.

وی تصریح کرد: ما به عنوان سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی در امر زیرساخت ها با توجه به ارزش افزوده ای که کارهای دانش بنیان دارند در همین شهرک واحد دانش بنیانی بازدید شد که به خود می بالیم که در یک استان کوچک یک واحد دانش بنیان کار می کنند و به کشورهای صاحب نام محصولات آن صادر می شود.

در این سفر یک روزه بلالی دهکردی از مجتمع کارگاهی شهرک صنعتی یاسوج سه، شرکت گسترش کاربرد فناوری و یک شرکت کولرگازی بازدید کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha