شهر جواهرات با سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیون یورو در همدان مجوز گرفت

همدان- ایرنا- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی همدان گفت: شهر جواهرات در زمینی به وسعت ۱۲ هکتار در منطقه اراضی حیدره بالای شهر با سرمایه گذاری خارجی افزون بر ۱۰۰ میلیون یورو توسط یک سرمایه گذار کشور عراق در شهر همدان احداث می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «حسن پیمانی» روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: سرمایه گذار عراقی برای راه اندازی طرح پرشین یاقوت که حدود ۱۱ سال راکد مانده است ۱۰۰ میلیون یورو سرمایه گذاری می کند.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی این شهر با توجه به نامساعد بودن شرایط جوی از فروردین سال آینده آغاز می شود ادامه داد: مجوز سرمایه گذاری خارجی برای اجرای این طرح دریافت شده و سرمایه گذار متعهد به اجرای این طرح تا پایان سال ۱۴۰۵ شده است.

پیمانی بیان کرد: اداره خدمات سرمایه گذاری، مکلف به جذب سرمایه گذار خارجی است و از اسفند سال گذشته تاکنون ۱۰۷ میلیون دلار جذب سرمایه گذار خارجی در همدان صورت گرفته است.

وی ادامه داد: همه پرداخت دستگاه اجرایی باید از طریق پنجره واحد خزانه داری الکترونیک صورت گیرد که حقوق چهار هزار نفر از خزانه استان و مابقی از خزانه کشور پرداخت می شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی همدان افزود: اداره تمرکز و تلفیق سازمان اقتصادی و دارایی وضعیت صورتحساب و عملکرد مالی ادارات را بررسی کرده که در این راستا ادارات باید ماهانه یک نسخه از صورت مالی را در اختیار این سازمان و یک نسخه در اختیار دیوان محاسبات قرار دهند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی همدان بیان کرد: حوزه معاونت اقتصادی این اداره کل، پایش و نظارت بر بانک ها و بیمه ها را بر عهده دارند که با تاکید استاندار همدان در زمینه ضرورت ارزیابی وضعیت بانک ها، وضعیت پرداخت بانک ها در زمینه تسهیلات تکلیفی، ازدواج، فرزندآوری و مسکن روستایی مشخص شد و ارزیابی این مجموعه ها اسفندماه نهایی می شود.

پیمانی اظهار داشت: سهم استان همدان از محل بند الف تبصره ۱۸ حدود ۹۲۷ میلیارد تومان بود که از شهریور سال گذشته تا مهر امسال هزار و ۱۲۲ طرح معرفی و یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای اشتغالزایی و احیای واحدهای تولیدی راکد پرداخت شد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی همدان بیان کرد: درآمد پیش بینی شده از محل مالیات مستقیم و غیرمستقیم برای همدان در سالجاری ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان است که ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان آن به اداره مالیات و مابقی به سایر نهادها مربوط است.

پیمانی با بیان اینکه سهم همدان از درآمدهای مالیاتی امسال ۶۰ درصد افزایش داشته است اظهار داشت: ۹۳ درصد مالیات پیش بینی شده تا پایان دی ماه محقق شده و در زمینه وصول مالیات و درآمدها این استان رتبه ۲۵ کشور را دارد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی همدان ادامه داد: در لایحه بودجه سال آینده برای استان همدان ۳۸ درصد افزایش مالیات و درآمد پیش بینی شده که به نسبت سایر استان ها رشد کمتری برای همدان در نظر گرفته شده است.

پیمانی گفت: یکسال گذشته با راه اندازی درگاه ملی مجوزها ۱۵ هزار و ۱۸۴ درخواست مجوز ثبت شد که ۶ هزار و ۳۷۰ مورد منجر به صدور مجوز، پنج هزار عدم صدور و مابقی در حال تکمیل مدارک است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha