۱۸ بهمن ۱۴۰۱، ۱۸:۰۸
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85022477
T T
۶ نفر

برچسب‌ها

مسئولان و گره گشایی از مشکلات گیلانیها در خدمتی دیگر

رشت - ایرنا- استاندار، معاونان وی و جمعی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی گیلان در هفتمین روز از گرامیداشت دهه مبارک فجر با حضور در مصلی امام خمینی (ره) رشت ساعت‌ها پای درد دل و شنیدن مسائل مردمی نشستند که از مناطق مختلف خود را رسانده بودند تا در این ارتباط رودر رو از مسائلشان گره‌گشایی شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مصلی امام خمینی (ره) رشت امروز (سه‌شنبه) میزبان میز خدمت مسئولان استان از ۷۰ دستگاه ها اجرایی بود آنچنانکه محوطه مصلی و داخل آن میزهای پاسخگویی برپا شده بود و جمعیت زیادی هم حضور داشتند که از ساعات اولیه صبح آمده بودند و هر یک با امید به رفع دغدغه هایشان به تفصیل مسائل‌ خود را برای استاندار و مسئولان استان طرح می کردند.

اسدالله عباسی استاندار گیلان، معاونان و مسئولان استان در این میزهای خدمت از ابتدای صبح مشکلات و خواسته های مردم را شنیدند و دستورات لازم برای رفع دغدغه‌هایشان و پی‌گیری و رسیدگی به برخی دیگر از مسائل مردم داده و یا به دستگاه مربوطه ارجاع کردند.

درخواست تسهیلات، دریافت وام برای خوداشتغالی، کمک مالی، تغییرکاربری اراضی، صدور پروانه ساختمانی، دریافت مجوز برای ساخت و ساز، مشکلات مربوط به درمان، نیاز به مسکن و پی‌گیری مسکن ملی از مهمترین درخواست مردم در این دیدارهای چهره به چهره بود.

یکی از مراجعه‌کنندگان در حاشیه بیان مشکلات خود در میز خدمت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان به خبرنگار ایرنا، گفت: فرزندم از بیماری سرطان رنج می‌برد، هزینه درمان این بیماری بسیار زیاد است، مشکل مالی دارم، آمده‌ام تا برای رفع این مشکل راهنمایی و کمک بگیریم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان در این رابطه مشکلات مربوط به هزینه‌های درمانی را مهمترین مطالبات و مسائل مردم در میز خدمت این دانشگاه عنوان کرد و افزود: تا جایی که در توان و حیطه کاری ما بود، دستورات لازم برای پی‌گیری ارائه دادیم.

عقیل قلی‌پور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درباره هزینه‌های بالای درمان بیماری سرطان اظهار کرد: با تشکیل صندوق حمایت از بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج از آبان ماه امسال ۱۰۷ بیماری تحت پوشش این صندوق قرار گرفت که انواع سرطان‌ها از جمله آنهاست.

یکی دیگر از مراجعه‌کنندگان که برای درخواست پوشش بیمه‌ای به میز خدمت بیمه سلامت گیلان مراجعه کرده بود، به خبرنگار ایرنا گفت: همسرم دارای بیماری است از هیچ پوشش بیمه‌ای برخوردار نیستیم، مشکلم را بیان کردم و خداروشکر راهنمایی های لازم را هم گرفتم.

مختار فصیحی رئیس اداره بیمه شهرستان رشت در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: مراجعه ما در میز خدمت بیمه سلامت بیشتر مربوط به هزینه‌های بیماری‌های صعب‌العلاج بود که درخواست دریافت هزینه ها را داشتند که برای رفع مشکلاتشان مشاوره های لازم ارائه شد.

یکی دیگر از مراجعه کنندگان که درخواست تغییر کاربری را داشت، به خبرنگار ایرنا گفت:پیش از این برای احداث واحد مسکونی در حیات منزل پدرم اقدام کرده بودم اما اجازه ساخت نداده اند، امروز مشکلم را با مسئول مربوطه گفتم دستور پی‌گیری داد.

فرد دیگری که از یک بیکاری رنج می‌برد، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: آمده‌ام تا از این طریق طرح مشکل کرده و کمک بگیرم.

این مراجعه کننده با بیان اهمیت دیدارهای چهره به چهره مسئولان با مردم اظهار کرد: این دیدارها ضمن رفع مشکلات مردم موجب امیدآفرینی می شود از این‌رو از برگزار کنندگان میز خدمت تشکر می‌کنم.

یکی دیگر از این مراجعان با اشاره به مشکل عدم برخورداری از آب، برق و گاز در واحد مسکونی خود به دلیل سند نسقی گفت: امروز این مشکل را با مسئولان طرح کردم که قرارست طبق مصوبه جدید مجلس این انشعابات به خانه های نسقی تعلق گیرد و برای انجام روند مربوطه راهنمایی هایی را دریافت کردم.

میز خدمت کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز مراجعه‌کنندگانی با مشکلات معیشتی، درمان و درخواست ودیعه مسکن داشت که مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) برای رفع آنان دستورات لازم را ارائه داد.

مسئولان و گره گشایی از مشکلات گیلانیها در خدمتی دیگر

شنیدن مشکلات مردم وظیفه همه مدیران است

استاندار گیلان در حاشیه برگزاری میز خدمت در جمع خبرنگاران با تاکید بر ضرورت رسیدگی به مشکلات مردم و تلاش برای رفع آنها گفت: وظیفه همه مدیران شنیدن مشکلات مردم و رفع آنها در حد توان است.

اسدالله عباسی با بیان اینکه در دیدارهای مردمی تاکنون نشنیده‌ام که شخصی بگوید، مدیر کارم را راه نیانداخته و در نامه‌ها شکایتی از مدیران نداشتیم، اظهار کرد: این مهم نشان می‌دهد که مدیران کارشان را به خوبی انجام می‌دهند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با اشاره به اهمیت برگزاری میز خدمت برای شنیدن مشکلات مردم و رفع آنها خاطر نشان کرد: مردم ولی نعمت ما هستند، وظیفه ما برگزاری این میز خدمت بود، برای برپایی بیشتر میز خدمت و ارتباط چهره به چهره مردم با مسئولان اهتمام می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه در برپایی میزخدمت امروز باید مردم یک به یک با توجه به مشکلاتشان به میز یا مسئول مربوطه هدایت و راهنمایی می‌شدند، اضافه کرد: مسئول و مدیرکل موظف است که مشکل فرد مراجعه کننده را گوش دهد و برای رفع مشکل در حد اختیارش دستور دهد در غیراینصورت به بنده ارائه دهد تا دستور پی‌گیری داده شود.

استاندار گیلان اظهار کرد: وقتی که مدیران در میز خدمت حاضر هستند، لازم نیست که در میز مربوط به حضور بنده ازدحام شود، مدیران موظفند در چارچوب اختیارات و قانون که به آنان اجازه داده، مشکل مردم را بررسی کنند.

وی خاطر نشان کرد: یعضی درخواست‌ها از جمله اشتغال و تسهیلات در حیطه وظایف مدیران نیست ضمن اینکه برخی علاقمندند که از من دستور پی‌گیری را دریافت کنند تا کار زودتر پیش برود.

نماینده عالی دولت در استان گیلان اظهار کرد: در مجموع هر آنچه که در توانمان است برای رفع مشکلات مردم وقت می گذاریم و کمک می‌کنیم.

میزخدمت فرصتی برای دسترسی راحت مردم به مدیران

مسئول بسیج ادارات سپاه قدس استان گیلان نیز در حاشیه برگزاری دیدار رو در رو مسئولان با مردم به خبرنگار ایرنا، با اشاره به اهمیت برپایی میز خدمت گفت: میز خدمت با حضور مسئولان دستگاه‌های اجرایی فرصتی برای دسترسی راحت مردم به مدیران برای بیان مشکلاتشان است.

سرهنگ رضا رنجبر اظهار کرد: میز خدمت امروز متفاوت از گذشته در روز غیرتعطیل و ملاقات مردمی "روز سه شنبه ملاقات مردمی با مسئولان است" برگزار شد و مورد استقبال مردم قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در برپایی میز خدمت امروز ۷۰ دستگاه اجرایی استان گیلان حضور داشتند، اضافه کرد: مردم با حضور در میز خدمت دستگاه‌های مختلف و میز استاندار گیلان و معاونان وی مشکلات خودشان را بیان کردند.

بر اساس دستور استاندار میز خدمت تا بعد از ظهر ادامه داشت و مراجعان مطالبات و مسائل خودرا طرح می کردند.

امروز "سه‌شنبه" هفتمین روز از گرامیداشت دهه مبارک فجر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha