۱۸ بهمن ۱۴۰۱، ۱۹:۲۲
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85022576
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هوای کردستان تا آخر هفته جاری ناپایدار است

۱۸ بهمن ۱۴۰۱، ۱۹:۲۲
کد خبر: 85022576
هوای کردستان تا آخر هفته جاری ناپایدار است

سنندج- ایرنا- معاون توسعه هواشناسی کردستان گفت: بررسی نقشه‌ها و خروجی مدل‌های هواشناسی نشان می‌دهد هوای استان تا روز پنجشنبه ناپایدار خواهد بود.

علی پناهی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بر اساس پیش‌بینی‌ها تا روز پنجشنبه به تناوب شاهد فعالیت موجی در نیمه غربی کشور خواهیم بود که موجب ابری شدن آسمان، مه، وزش باد، در بعضی از ساعات بارش برف و باران (عمدتاً برف) و در ارتفاعات و گردنه های استان کولاک و امکان ریزش بهمن می شود.

وی افزود: بارش ها در این مدت از نظر مقدار برای نیمه غربی استان از قبیل شهرستان‌های بانه، مریوان، سروآباد و سقز و غرب شهرستان های دیواندره، کامیاران و سنندج تا قبل از ظهر پنجشنبه قابل توجه است و این شرایط موجب اختلال در ترددهای بین شهری و روستایی و انسداد معابر در مناطق یاد شده خواهد شد.

معاون توسعه هواشناسی کردستان اضافه کرد: با توجه به وزش باد شدید بر روی چشمه های گرد و خاک و شکل گیری آن بر روی عراق و سوریه، امکان انتقال بخشی از آن به سطح استان در چند روز آینده وجود دارد.

وی یادآور شد: برای روزهای جمعه و شنبه هوا پایدار خواهد بود و مه و کاهش دید در ساعات اولیه صبح پدیده دارای اهمیت است، در این ۲ روز دمای میانگین افت قابل توجهی خواهد داشت و تا اوایل هفته آینده سرمای نسبتا شدیدی در منطقه حاکم می شود.

به گفته وی از لحاظ دمایی نیز از امروز سه شنبه تا اوایل هفته آینده بتدریج شاهد کاهش ۱۰ تا ۱۲ درجه ای میانگین دمای شبانه روزی و حاکم شدن یخبندان شبانه و صبحگاهی در سطح منطقه (بخصوص برای صبح روزهای جمعه و شنبه) خواهیم بود.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha