۱۸ بهمن ۱۴۰۱، ۱۸:۰۳
کد خبر: 85022730
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۸۴۴ هزار نفر از جمعیت همدان رایگان بیمه شدند

۱۸ بهمن ۱۴۰۱، ۱۸:۰۳
کد خبر: 85022730
۸۴۴ هزار نفر از جمعیت همدان رایگان بیمه شدند

همدان - ایرنا- مدیرکل بیمه سلامت همدان گفت: یک میلیون ۳۸  هزار جمعیت استان زیر پوشش بیمه سلامت هستند که ۸۴۴ هزار و ۱۴۳ نفر معادل ۸۱ درصد این افراد هزینه ای بابت بیمه پرداخت نمی کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فریبرز نیاستی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: ۶۱۵ هزار و ۵۰۴ نفر از افراد زیر پوشش صندوق روستاییان و ۲۲۸ هزار و ۶۳۹ نفر زیر پوشش بیمه سلامت همگانی و نظام ارجاع شهری هیچ مبلغی بابت بیمه شدن پرداخت نکردند.

وی ادامه داد: ۱۱۹ هزار و ۴۶۰ نفر از کارکنان دولت، ۷۰ هزار و ۸۸۴ نفر از مددجویان کمیته امداد، بهزیستی، خانواده شهدا، دانشجویان، طلاب، دانشجویان خارجی زیر پوشش بیمه هستند.

مدیرکل بیمه سلامت همدان گفت: یکی از اقدامات شاخص دولت سیزدهم در سال جاری توسعه نظام ارجاع و پزشک خانواده در نظام شهری است.

نیاستی افزود: در این راستا حدود ۲۳۳ هزار نفر جمعیت استان که هیچ گونه بیمه ای نداشتند و خدمات بیمه ای را به صورت آزاد دریافت می کردند زیر پوشش قرار گرفتند.

وی ادامه داد: ۱۴۰ پزشک در قالب پزشک خانواده شهری با بیمه سلامت همدان قرارداد دارند که همه اعضای خانوار توسط پزشک خانواده فراخوان و ویزیت شده و بیماری هایی نظیر فشار خون، دیابت و سایر بیماری ها توسط این پزشکان بررسی می شود.

مدیرکل بیمه سلامت همدان بیان کرد: اسفند سال گذشته ۹۶ پزشک خانواده با بیمه سلامت همکاری داشتند که با حدود ۵۰ درصد افزایش این تعداد به ۱۴۰ پزشک خانواده در سالجاری رسیده است.

نیاستی اظهار داشت : بیمه سلامت در راستای حمایت از بیماران خاص و سخت درمان اقدامات خوبی انجام داده و هم اینک ۱۰۰ درصد هزینه درمان افراد مبتلا به ۱۰۷ بیماری خاص و سخت درمان پرداخت می شود.

وی اظهار داشت: بیماران خاص و سخت درمان هزینه درمانی بالایی دارند و پرداخت این هزینه از توان یک خانوار برای اقدامات تشخیصی، درمانی و پیگیری برای درمان خارج است

مدیرکل بیمه سلامت همدان ادامه داد: با تصویب قانون و ابلاغ شیوه نامه از تاریخ یکم مهر امسال هزینه بیماری سخت درمان تا سقف ۵۰ میلیون تومان و تا ۹۵ درصد هزینه را بیمه سلامت پرداخت می کند همچنین در صورت بالا بودن هزینه درمان تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان نیز تنها با دریافت مجوز از سازمان قابل پرداخت است.

نیاستی گفت: یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان به حساب ۱۴۰ بیمار خاص و سخت درمان در سالجاری پرداخت شده است.

وی اظهار داشت: در راستای قانون حمایت از جوانی جمعیت، هزینه درمان نازایی و ناباروری ۶۰۰ زوج نابارور به میزان یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان پرداخت شده که سال گذشته این رقم ۳۸ میلیون تومان بود.

مدیرکل بیمه سلامت همدان، علت افزایش حدود ۴۰ برابری پرداخت هزینه درمان ناباروری را افزایش سقف سن برخورداری از این خدمات از ۴۵ به ۴۹ سال، اضافه شدن میزان دفعات استفاده از خدمات نازایی از یک به سه نوبت در سال و پرداخت ۹۰ درصد هزینه درمان این خدمت سرپایی دانست.

نیاستی بیان کرد: برخی مراکز خصوصی مهم استان از جمله بیمارستان بوعلی و کلینیک جراحی محدود افق با بیمه سلامت قرار داد نداشتند که با این مراکز نیز قرارداد منعقد شد.

وی افزود: هم اینک موسسات و شرکای کاری بیمه سلامت به ۸۸۱ موسسه تشخیصی، درمانی و بازتوانی می رسد که نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است.
مدیرکل بیمه سلامت همدان اضافه کرد: شمار مرکز پیشخوان طرف قرارداد بیمه سلامت نیز از ۲۶ به ۳۰ مرکز افزایش یافت تا دسترسی افراد به خدمات تسهیل شده و نیازی به مراجعه به اداره کل بیمه سلامت برای پیگیری امور نباشد.

نیاستی گفت: به دنبال اجرای طرح دارویار میزان پرداختی بیمه سلامت به داروخانه ها از هشت میلیارد تومان به ۲۴ میلیارد تومان در ماه افزایش یافت و هم اینک پرداختی به داروخانه ها، پزشکان و موسسات به روز شده است.
وی با بیان اینکه ۴۰ میلیون تومان به حساب بیماران پیوندی واریز می شود گفت: میزان هزینه پرداختی از سوی بیمه سلامت به موسسات طرف قرارداد، بیمارستان خصوصی و دولتی، درمانی و تشخیص و در مجموع در بخش درمان و دارو امسال تاکنون به ۶۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha