۱۹ بهمن ۱۴۰۱، ۱:۲۹
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 85023310
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

 سازمان ملل: وضعیت دسترسی به سوریه برای کمک به زلزله‌زدگان چالش برانگیز است

نیویورک - ایرنا- سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد وضعیت دسترسی به سوریه برای کمک به زلزله زدگان چالش برانگیز است.

به گزارش ایرنا، استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل روز سه شنبه به وقت محلی در مورد دسترسی این نهاد بین المللی برای کمک های بشردوستانه به ویژه در شمال غرب سوریه در پی زلزله ویرانگر اخیر در این کشور گفت:وضعیت دسترسی به سوریه چالش برانگیز است. ما همچنان از نقطه مرزی باب الهوی استفاده می کنیم.

دوجاریک تصریح کرد: اما مسیر منتهی به این نقطه آسیب دیده که استفاده ما از آن را تحت تاثیر قرار داده است.

سخنگوی سازمان ملل با بیان اینکه ما همیشه به تمامیت ارضی سوریه احترام گذاشته ایم، دیدار روز گذشته بسام صباغ سفیر سوریه را با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل بسیار خوب توصف کرد.

وی گفت که تردیدی وجود ندارد همه طرف ها تلاش خود را برای تسهیل حمل و نقل کالاهای بشردوستانه به همه سوری های نیازمند، بکار خواهند گرفت.

وی در عین حال گفت: اکنون زمان خوبی برای کنار گذاشتن سیاست و کمک به زنان و کودکان در مناطق زلزله زده است.

بسام صباغ نماینده سوریه در سازمان ملل متحد عصر دوشنبه به وقت محلی با آنتونیو گوترش دبیر کل این سازمان درباره زلزله در شمال این کشور و وضعیت زلزله‌زدگان دیدار و گفت وگو کرد.

نماینده سوریه در سازمان ملل متحد در این دیدار به بیانیه وزارت خارجه سوریه اشاره کرد که در آن از کشورهای عضو سازمان ملل متحد، دبیرخانه این سازمان، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و سایر نهادهای دولتی و غیر دولتی خواست تا به سوریه و دولت این کشور برای حل فاجعه انسانی ناشی از زلزله اخیر کمک کنند.

در همین حال، سفیر سوریه در سازمان ملل روز سه شنبه به وقت محلی گفت که امکان دریافت و رساندن کمک‌های بشردوستانه کشورهای دیگر به زلزله‌زدگان فراهم است.

صباغ خاطرنشان کرد که فرودگاه حلب آماده دریافت کمک‌های بشردوستانه برای زلزله‌زدگان است و دولت سوریه نیز متعهد به حمایت از تحویل این کمک‌ها است.

فیصل مقداد وزیر خارجه سوریه نیز هشدار داد که کمک‌هایی که برای زلزله‌زدگان ارسال می‌شود، نباید به دست تروریست‌ها برسد.

به گزارش ایرنا، وزیر خارجه سوریه سه‌شنبه شب در مصاحبه با شبکه المیادین گفت: دولت سوریه آماده است که امکان تحویل کمک به همه مناطق را فراهم کند، به شرطی که این کمک‌ها به دست تروریست‌ها نرسد.

وی تاکید کرد: تحریم‌های آمریکا مانع بزرگی در برابر کمک‌های امدادی هستند زیرا این تحریم‌ها مانع از وارد کردن دارو به سوریه می‌شوند.

زلزله‌ای به بزرگی ۷.۸ ریشتر بامداد دوشنبه جنوب ترکیه و شمال سوریه را لرزاند که تاکنون قربانیان زیادی گرفته و بسیاری از ساختمان‌ها را در شهرهای مختلف سوریه و ترکیه ویران کرده است.

بر اساس تازه‌ترین آمار، شمار جانباختگان زلزله در سوریه و ترکیه تاکنون به ۷ هزار و ۲۶۶ نفر رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha