۱۹ بهمن ۱۴۰۱، ۲:۵۸
کد خبرنگار: 2448
کد خبر: 85023325
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

نگاه روسیه به آفریقا/ لاوروف به موریتانی رفت

۱۹ بهمن ۱۴۰۱، ۲:۵۸
کد خبر: 85023325
نگاه روسیه به آفریقا/ لاوروف به موریتانی رفت

تهران- ایرنا- سرگئی لاوروف وزیر امورخارجه روسیه در راستای گسترش روابط با کشورهای آفریقایی بعد از سفر به مالی، امروز سه شنبه وارد موریتانی شده است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری تاس، لاوروف بامداد چهارشنبه از باماکو مالی وارد نواکشوت پایتخت موریتانی شد. وی قرار است با محمد ولد غزوانی رئیس جمهور موریتانی و محمد سالم ولد مرزوگ وزیر امور خارجه این کشور دیدار کند.

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که طرفین قصد دارند در مورد موضوعات مبرم در دستور کار بین المللی و منطقه ای از جمله وضعیت شمال آفریقا، خاورمیانه و منطقه صحرا-ساحلی تبادل نظر مفصل داشته باشند.

همچنین قرار است در این دیدارها توجه ویژه به روابط دوجانبه، در درجه اول به توسعه همکاری در ماهیگیری دریایی در زمینه تضمین شرایط کاری مطلوب برای ماهیگیران روسی که در منطقه اقتصادی انحصاری موریتانی مشغول به کار هستند، معطوف خواهد شد.

هیأت‌های دو کشور همچنین به سایر موضوعات مرتبط با همکاری‌های تجاری و اقتصادی روسیه و موریتانی خواهند پرداخت و به دنبال زمینه‌های امیدوارکننده جدیدی از روابط تجاری سودمند متقابل خواهند بود.

موریتانی در شمال غربی سواحل اقیانوس اطلس آفریقا واقع شده و جمعیت آن حدود ۳.۹ میلیون نفر است. روابط دیپلماتیک بین مسکو و نواکشوت در سال ۱۹۶۴ برقرار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha