۲۰ میلیارد تومان برای طرح اضطراری تامین آب بجنورد هزینه شد

بجنورد-ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: تاکنون ۲۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح اضطراری تامین آب آشامیدن شهر بجنورد هزینه شده است.

رضا نعیمی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طرح اضطراری تامین آب مورد نیاز در شهر بجنورد برای جلوگیری از مشکل تامین آب در تابستان سال آتی در دست اجرا است.

وی افزود: اکنون بخش بسیار زیادی از آب مورد نیاز شهروندان مرکز استان از منابع آب سطحی یعنی سد شیرین دره تامین می شود که کیفیت و کمیت این منبع آبی منوط به میزان بارندگی ها است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: بر این اساس نیاز است تا منابع پایدار آب برای پاسخ به نیاز شهروندان تامین شود که در این زمینه استفاده از منابع آبی چاه‌های منطقه پلنگ دره در دستور کار است.

وی خاطرنشان کرد: از سال ۹۷ کار مطالعات و شناسایی منابع آبی جدید برای تامین آب مورد نیاز شهروندان مرکز استان آغاز شد و تاکنون هفت حلقه چاه آهکی در پلنگ دره حفر شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی اظهار کرد: مطالعات اجرای خط انتقال آب از این چاه ها به مخازن شهر بجنورد انجام شده که مرحله نخست این پروژه به پیمانکار واگذار شده است.

وی گفت: این طرح در سه مرحله اجرا می شود و مرحله اول شامل تجهیز سه حلقه چاه و اجرای ۹ هزار متر خط انتقال، ساخت یک باب ایستگاه پمپاژ و مخزن ذخیره تعادلی است که پس از اجرا وارد مدار بهره برداری خواهد شد.

نعیمی افزود: در مرحله دوم چهار حلقه چاه تجهیز و ۱۳ هزار و ۴۰۰ متر خط انتقال اجرا می شود همچنین ایستگاه پمپاژ ساخته خواهد شد و در مرحله سوم هم اجرای ۶ هزار و ۶۰۰ متر خط انتقال در مجاورت رینگ شمالی آبرسانی برای اتصال به مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی برنامه ریزی شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: برای طرح اضطراری تامین آب مورد نیاز شهروندان شهر بجنورد ۲۲۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات وزارت نیرو تامین و مصوب شده است که در صورت تخصیص کامل، این طرح تا شهریور سال آتی تکمیل می شود.

تقریبا ۹۶درصد روستاها و تمام شهرهای استان تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب قرار دارند.

شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی بیش از ۲۰۰ هزار مشترک آب در شهرها، ۱۲۱ هزار مشترک آب در روستاها و ۶۰ هزار مشترک فاضلاب دارد.

این استان شمالشرق ایران دارای یک میلیون نفر جمعیت است که ۴۴درصد آن ها در روستاها زندگی می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha