جوکار: عفو محکومان و متهمان اغتشاشات اخیر بیانگر تدبیر حکیمانه رهبری بود

تهران- ایرنا- رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: موافقت رهبر معظم انقلاب با بخشش متهمان و محکومان اغتشاشات اخیر نشان دهنده تدبیر حکیمانه ایشان بود تا بار دیگر توطئه دشمنان خنثی شود.

محمدصالح جوکار در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با اشاره به موافقت رهبر معظم انقلاب با بخشش محکومان فتنه پاییز امسال افزود: این اقدام نشان دهنده تدبیر حکیمانه مقام معظم رهبری بود و توانست توطئه دشمنان برای ایجاد فاصله میان مردم و حاکمیت را خنثی کند.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگرچه تعدادی از جوانان در اغتشاشات اخیر فریب دشمن را خوردند اما همه ما باید بدانیم فرزندان این ملت هستند و سرمایه کشور به حساب می‌آیند.

جوکار یادآور شد: ما باید از فرزندان و سرمایه‌های خود حفاظت کنیم و اجازه ندهیم که دشمن در جامعه رخنه کند.

وی با بیان اینکه خسارات و آسیب هایی که اغتشاشگران به کشور وارد کردند را نمی توان فراموش کرد، افزود: این بخشش شامل حال کسانی شده است که برای دشمن جاسوسی نکرده و به اموال شخصی و عمومی آسیب نزده باشند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس تصریح کرد: از فریب خوردگان حوادث اخیر انتظار می رود با فرمان عفو رهبری، خطاهای گذشته خود را جبران کنند و برای پیشرفت و اعتلای ایران اسلامی تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، در پی پیشنهاد رئیس قوه قضاییه به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مبنی بر موافقت با عفو و تخفیف مجازات جمع قابل توجهی از متهمان و محکومان حوادث اخیر و همچنین محکومان دادگاههای عمومی و انقلاب و سازمان قضایی نیروهای مسلح، رهبر انقلاب اسلامی شانزدهم بهمن ماه به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و اعیاد ماه مبارک رجب با این پیشنهاد موافقت کردند.

با این فرمان، طی روزهای گذشته تعداد زیادی از متهمان و محکومان در استان های مختلف از زندان آزاد شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha