کارخانه تولید اسباب‌بازی کودکان در اردبیل به بهره‌برداری رسید

اردبیل - ایرنا - همزمان با هشتمین روز از ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی، کارخانه تولید اسباب بازی کودکان با حضور معاون صنایع عمومی وزارت صمت و مسئولان عالی استان در اردبیل افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، رئیس هیات مدیره کارخانجات اسباب‌بازی سامان میلاد آسیا، روز چهارشنبه در آیین افتتاح فاز یک و ۲ و کلنگ‌زنی فازهای سه و چهار این کارخانجات، افزود: برای ساخت و تکمیل فاز یک و ۲ این مجموعه چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

صفا سراج مهدی زاده اظهار کرد: با افتتاح و بهره برداری از فاز یک و ۲ این مجموعه زمینه اشتغال ۱۸۰ نفر به طور مسقیم فراهم شده است.

وی با اشاره به کلنگ زنی فاز سه و چهار این کارخانجات و شروع عملیات اجرای این پروژه بیان کرد: برای احداث و تکمیل این فازها نیز در مجموع بیش از ۶ هزار میلیارد ریال هزینه خواهد شد.

این فعال حوزه اقتصادی با بیان اینکه طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته فاز سه و چهار کارخانجات اسباب بازی سامان میلاد در مدت ۲ سال احداث و تکمیل خواهد شد، اضافه کرد: با بهره برداری از آنها ۴۵۰ نفر دیگر نیز از جوانان منطقه مشغول کار خواهند شد.

رئیس هیات مدیره کارخانجات اسباب‌بازی سامان میلاد آسیا در خصوص اهمیت تولید اسباب بازی، ادامه داد: سالانه بیش از ۸۰۰ میلیون دلار اسباب بازی از دیگر کشورها وارد ایران می شود که این حجم واردات در این شرایط اقتصادی کشور باعث شد تا برای جلوگیری از خروج ارز از کشور اسباب بازی مورد نیاز در داخل تولید شود.

سراج مهدی زاده گفت: با احداث و بهره برداری از این مجموعه تلاش می کنیم علاوه بر تامین نیازهای فرهنگی کودکان، اسباب بازی های سالم و ایمن را با قیمت مناسب در اختیار کودکان ایران عزیز قرار دهیم.

وی با بیان اینکه تولید باکیفیت و رقابتی و حضور فعال در بازار امروز یک امری اجتناب‌ناپذیر است، افزود: تولید با کیفیت و رقابت پذیر از اولویت های این مجموعه است تا بتوان محصولات تولیدی را در بازاهای بین المللی عرضه کرد.

وی با اشاره به تولید ۱۰۰ نوع محصول در کارخانجات اسباب‌بازی سامان میلاد آسیا، بیان کرد: با همت و تلاش کارکنان تنوع محصولات این مجموعه تا پایان سال آینده به ۲۰۰ محصول خواهد رسید.

او اظهار کرد: برنامه ریزی های خوبی برای نفوذ در بازار و کسب سهم بیشتر در بازی‌های رایانه‌ای انجام شده است و در همین راستا در نظر داریم سال آینده بخش انیمیشن یا پویانمایی را نیز در این مجموعه راه اندازی کنیم.

رئیس هیات مدیره کارخانجات اسباب‌بازی سامان میلاد آسیا با تقدیر از حمایت های مسئولان و زحمات شبانه روزی کارکنان این مجموعه اضافه کرد: اگر مسئولان مرتبط مشکل تخصیص سهمیه مواد اولیه مورد نیاز این کارخانجات را حل کنند، با جذب ۷۰ نفر دیگر در مجموع ۲۵۰ نفر در فاز یک و ۲ کارخانجات اسباب‌بازی سامان میلاد آسیا مشغول کار خواهند شد.

مدیرعامل شرکت طنین پیک سبلان(تولید کننده توپ های ورزشی) با اشاره به بازدید اخیر مقام معظم رهبری از غرفه این شرکت در نمایشگاه تهران ادامه داد: به دنبال فرمایش حضرت آقا مبنی بر استفاده نکردن از کلمه لاتین و درج ساخت ایران بر روی محصولات تولیدی داخل، این شرکت برای تحقق فرمایش رهبری با افتخار اقدام به این کار کرده است.

کارخانه تولید اسباب‌بازی کودکان در اردبیل به بهره‌برداری رسید

مدیرعامل کارخانجات اسباب‌بازی تامین سامان میلاد آسیا نیز در این آیین با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای بهره برداری از این واحد تولیدی گفت: عملیات عمرانی این کارخانه از سال ۱۳۹۶در مساحت ۵۰ هزار متر مربع آغاز شد و تاکنون ۱۲ هزار متر در فازهای یک و دو به بهره برداری رسیده است.

وفا سراج مهدی زاده افزود:امیدواریم در فازهای توسعه سه و چهار این شرکت، ۲۰۰ هزار متر مربع و در مجموع ۵۰ درصد کل مجموعه به بهره برداری برسد.

وی اضافه کرد: در این مجموعه تلاش بر این است تا نیازهای کودکان در زمینه بازی‌ها و سرگرمی‌ها با توجه به نگرش و نیازهای کشورمان مورد توجه قرار بگیرد.

وفاسراج مهدی زاده با اشاره به هدفگذاری این مجموعه برای بازارهای منطقه ای و فرامنطقه ای گفت: در این راستا از دانش و توان فنی جوانان کشورمان در تمامی مراحل طراحی، ساخت و تولید که مدیریت مجموعه همیشه از آن حمایت کرده استفاده شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha