۲۶ طرح امور عشایر چهارمحال و بختیاری بهره‌‎برداری شد

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری با گرامی‌داشت دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: ۲۶ طرح مرتبط با امور عشایر برای بهره‌برداری و افتتاح در دهه فجر انقلاب اسلامی سال‌جاری افتتاح و راه‌اندازی شده است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، یحیی حسین‌پور در جریان بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: برای اجرای این طرح‌ها ۴۱۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی و تسهیلات بانکی تامین و هزینه شده است.

وی افزود: بهسازی و مرمت ایل‌راه‌های عشایری و احداث ابنیه فنی، تامین آب آشامیدنی و کشاورزی پایدار، تهیه و توزیع پکیج‌های مولد انرژی خورشیدی، اصلاح و افزایش بهره‌وری زنجیره تولید گوشت قرمز از مهم‌ترین طرح‌های قابل افتتاح و بهره‌برداری امور عشایر استان در دهه فجر انقلاب اسلامی سال‌جاری است.

حسین‌پور تصریح کرد: اداره‌کل امور عشایر چهارمحال و بختیاری به‌عنوان عضو کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان برنامه‌های متنوعی به‌مناسبت سالگرد پیروزی جمهوری اسلامی اجرایی می‌کند.

وی با اشاره به بیعت بختیاری‌ها با امام خمینی (ره) در ۲۰ بهمن‌ماه ۱۳۵۷ و اعلام انزجار از بختیار نخست‌وزیر رژیم پهلوی یادآور شد: بختیاری‌ها از همان ابتدای پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با امام خمینی (ره) بیعت کردند.

حسین‌پور اظهار داشت: به‌همین مناسبت هر ساله همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی و ۲۰ بهمن‌ماه بیعت بختیاری‌ها با امام خمینی (ره) گرامی داشته می‌شود.

به گزارش ایرنا، همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی سال‌جاری ۴۲۱ طرح عمرانی با اعتبار ۲۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در بخش‌های آموزشی، بهداشت و درمان، خدماتی، دامپروری، زیرساختی، صنعتی، فرهنگی، کشاورزی، گردشگری، مسکونی، ورزشی و فضای اداری چهارمحال و بختیاری افتتاح و بهره‌برداری می‌شود.

همچنین در دهه فجر انقلاب اسلامی سال‌جاری عملیات اجرایی ۸۹ طرح عمرانی در چهارمحال و بختیاری با ۱۷ هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار آغاز می‌شود.

۲۵ هزار و ۱۱۰ خانوار با بیش از ۱۲۴ هزار و ۱۷۳ نفر، جمعیت عشایری چهارمحال و بختیاری را تشکیل می‌دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha