۱۹ بهمن ۱۴۰۱، ۱۴:۰۰
کد خبرنگار: 998
کد خبر: 85023775
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۰ دستگاه اتوبوس نو برای ناوگان شهری بیرجند تامین شد

بیرجند - ایرنا - شهردار بیرجند از تامین ۱۰ دستگاه اتوبوس با اعتبار ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای ناوگان اتوبوسرانی این شهر خبر داد و گفت: نوسازی ناوگان حمل و نقل درون شهری در دستور کار شهرداری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی بهترین روز چهارشنبه در مراسم رونمایی از سه دستگاه اتوبوس شهری و افتتاح پارکینگ خیابان طالقانی بیرجند افزود: ناوگان اتوبوسرانی مهمترین مبلمان پویای شهری است و لازم است که نظافت، کیفیت و بهره‌ورری آن به‌صورت مستمر مورد پایش قرار گیرد.

وی گفت: به‌طور میانگین روزانه ۳۰ هزار نفر توسط ناوگان اتوبوسرانی و ۱۰ هزار نفر توسط ناوگان تاکسیرانی شهر بیرجند جابه‌جا می‌شوند.

شهردار بیرجند اظهار داشت: در حال حاضر ۶۵ دستگاه اتوبوس در خطوط شهری و دانشگاه بیرجند فعال است و حدود ۲۰ دستگاه اتوبوس فرسوده و از رده خارج وجود دارد.

وی افزود: از آنجایی که میانگین عمر ناوگان درون شهری بیرجند ۱۳ سال است شهرداری درصدد تهیه و تجهیز ناوگان اتوبوسرانی برآمده و در این راستا اقدامات مناسبی انجام شده است.

بهترین گفت: ۱۵ دستگاه اتوبوس و ۱۰ دستگاه ون برای نوسازی ناوگان حمل و نقل درون شهری بیرجند اختصاص یافته که در مرحله اول برای خرید ۱۰ دستگاه اتوبوس ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و برای خرید ۱۰ دستگاه ون چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان توسط شهرداری بیرجند واریز شده است.

وی افزود: از این تعداد سه دستگاه به مناسبت دهه فجر رونمایی شد و مابقی به‌زودی به شهرداری بیرجند تحویل داده می‌شود.

شهردار بیرجند گفت: شهرداری بیرجند درصدد است مسیری را دنبال کند که علاوه بر شهروندان، رانندگان هم از فعالیت این ناوگان رضایت داشته باشند لذا بازسازی نیز مورد توجه قرار گرفته و ۲۶ دستگاه اتوبوس فرسوده و معیوب که مدت ۱۰ سال بدون استفاده بود توسط کارکنان شهرداری تعمیر شد و مجدد مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی همچنین با اشاره به افتتاح پارکینگ خیابان طالقانی بیرجند گفت: با توجه به مطالعات انجام شده در طرح جامع ترافیک بیرجند، خیابان طالقانی معبر شریانی درجه ۲ محسوب می‌شود و با توجه به پارکینگ‌ها و طرح‌های پارکینگی موجود، اکنون وضعیت این خیابان قرمز است.

بهترین بیان کرد: با توجه به این موضوع پارکینگ‌ها در خیابان طالقانی شناسایی شد و زمینی به مساحت ۲ هزار متر مربع به ارزش ۱۰ میلیارد تومان برای ساخت پارکینگ در این خیابان به تملک شهرداری درآمد که پس از خاکبرداری و تسطیح زمین عملیات زیرسازی و آسفالت آن نیز آغاز شد.

وی ادامه داد: در ۴۰ سال گذشته این اولین تملک پارکینگ شهرداری برای خیابان طالقانی است و امیدواریم کار ساخت پارکینگ مفتح چهار که در اختیار هلال احمر است هرچه زودتر آغاز و از بار ترافیکی این خیابان کاسته شود.

شهردار بیرجند گفت: در راستای ساماندهی و رفع مشکل کمبود پارکینگ در خیابان‌های پرتردد، عملیات شناسایی و احداث پارکینگ از اولویت‌های مدیریت شهری است.

وی افزود: در راستای مناسب‌سازی معابر در این پارکینگ از ظرفیت موجود، ۲ محل پارک به معلولان و جانبازان اختصاص یافته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha