۶ طرح صنعتی و عمرانی به ارزش ۱۷۳۰ میلیارد تومان در جغتای افتتاح شد+ فیلم

سبزوار - ایرنا- پنج طرح صنعتی همراه با یک طرح عمرانی به ارزش هزار و ۷۳۳ میلیارد تومان با حضور استاندار خراسان رضوی در شهرستان جغتای به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا، افتتاح کارخانه سیلیکون متال، خط جداسازی فلز از سرباره، خط تولید کنستانتره و ماسه کرومیتی، آغاز ساخت کارخانه فروکروم کم کربن مجموعا به ارزش هزار و ۳۷۸ میلیارد تومان از جمله این طرحها است.

همچنین آغاز عملیات اجرایی پست ۱۳۲ کیلو ولت شهرک صنعتی جغتای با ظرفیت ۱۵ مگاولت آمپر با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان و آغاز عملیات اجرایی راه روستاهای دستوران و منیدر جغتای به طول ۱۴ کیلومتر با حجم سرمایه‌گذاری ۳۳۰ میلیارد تومان از دیگر طرحهایی بود که با حضور استاندار خراسان رضوی عملیاتی شد.

عملیات اجرایی پست ۱۳۲ کیلوولت جغتای تا خردادماه سال آینده و کارخانه فروکروم کم کربن تا ۲ سال آتی به بهره‌برداری می‌رسد.

استاندار خراسان رضوی در آیین بهره‌برداری از طرح‌های کارخانه فروکروم جغتای گفت: مشکل تامین زیرساخت در کشور از سالهای گذشته انباشته شده است.

یعقوبعلی نظری افزود: برای حل مشکلات با اعتبار دولتی معطل می شویم و باید دنبال راهکارهای میان‌بر باشیم.

وی با بیان اینکه در حوزه صنایع در زمینه تامین آب، برق و گاز با مشکل مواجهیم، افزود: البته این سه مشکل قابل حل است و بدون شک حضور و مشارکت بخش خصوصی می تواند نقش مهمی در حل مشکلات ایفا کند.

استاندار خراسان رضوی اظهار داشت: سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در ۹ ماهه امسال ۹۵ هزار میلیارد تومان بود در حالی که ما برای ۷۷ هزار میلیارد تومان هدف‌گذاری کرده بودیم.

وی ادامه داد: این نشان می‌دهد که جریان اقتصادی استان رو به جلو است. آمار بیکاری استان نیز زیر پنج درصد است. باید زمینه حضور بخش خصوصی را بیش از پیش فراهم کرد.

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، داورزن، خوشاب و ششتمد در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: زیرساخت‌های موجود پاسخگوی ظرفیت‌هایی که در شهرستان جغتای وجود دارد، نیست.

علی اصغر عنابستانی افزود: جاده های اصلی مسیر جغتای به مشهد نامناسب است.

وی گفت: برای شبکه برق واحدهای صنعتی و کارخانه فروکروم باید زیرساخت های بیشتری فراهم شود و این بخش را بیشتر تقویت کنیم.

فرماندار جغتای نیز گفت: در ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی ۱۰۰ طرح عمرانی، خدماتی، اشتغالزایی، کشاورزی، مخابرات و مسکن در این شهرستان خراسان رضوی به ثمر نشسته است.

ابوالقاسم ابراهیمی اظهار داشت: برای اجرای این ۱۰۰ طرح عمرانی که در کنار آن عملیات اجرایی ۲۱ طرح دیگر نیز آغاز شده، بیش از ۱۶ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

استاندار خراسان رضوی در سفر امروز به شهرستان های جغتای و جوین برخی از طرح های عمرانی به ثمر نشسته در دهه مبارک فجر را افتتاح خواهد کرد.

مرکز شهرستان ۴۸ هزار نفری جغتای در فاصله ۳۲۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha