۱۹ بهمن ۱۴۰۱، ۱۳:۵۸
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85024008
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

جشن میلاد یاس نبوی در سنندج برگزار شد

۱۹ بهمن ۱۴۰۱، ۱۳:۵۸
کد خبر: 85024008
جشن میلاد یاس نبوی در سنندج برگزار شد

سنندج- ایرنا- جشن میلاد یاس نبوی به مناسبت میلاد حضرت زهرا(س) و در راستای تجلیل از بانوان فعال عرصه های مختلف کارآفرینی، فرهنگی و هنری روز چهارشنبه با حضور جمعی از بانوان در مجتمع فجر سنندج برگزار شد.

به گزارش ایرنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در این آیین اظهار کرد: نامگذاری ایام خاص و اعیاد حاوی مفاهیمی است و آن اینکه صاحب آن روز کی است و ما چقدر خود را در مسیر صاحبان این روزها که مسیر رستگاری است، قرار می دهیم.

علی اصغر دریایی با بیان اینکه صاحب این جشن "یاس نبوی" حضرت فاطمه زهرا(س) است، گفت: تاکید حضرت زهرا(س) در این ایام و این روز خاص به قدردانی از مادر است چون والدین بویژه مادران از جایگاه ویژه ای برخوردارند و بهشت زیر پای آنان است.

وی ادامه داد: جایگاه مادر به اندازه‌ای بالا است که در روایت ها آمده است اگر می خواهید تمدنی را ساقط کنید باید سه جریان شامل "مادر در خانواده"، "معلم در آموزش" و "بزرگان فکر و اندیشه "در جامعه را نابود کنید لذا باید همه ما این جایگاه و مقام را همواره والا نگه داریم.

پرداخت ۸۰ درصد مشاغل خانگی به بانوان کردستانی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان نیز در این آیین با بیان اینکه ۸۰ درصد پرداختی‌های ما در حوزه مشاغل خانگی به بانوان اختصاص دارد اظهار کرد: در حال حاضر در کردستان ۱۸۴ هزار نفر عضو تعاونی ها هستند که یک چهارم آن را بانوان تشکیل می‌دهند.

جشن میلاد یاس نبوی در سنندج برگزار شد

فرزاد پیشکاری افزود: بانوان ما در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی نقش تعیین کننده ای داشته و دارند و همواره پا به پای مردان برای تثبیت این نظام و انقلاب تلاش می کنند.

وی اضافه کرد: امروز توسعه، پویایی و بالندگی کشور در عرصه‌های مختلف مرهون تلاش و روحیه خستگی‌ناپذیر و دستان توانمند بانوان و فکر و اندیشه والای این قشر است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان یادآور شد: بانوان کردستانی علاوه بر نقش مادری و ایفای نقش در حوزه‌های مختلف در حوزه تولید نیز نقش تعیین کننده ای دارند و در اقتصاد استان و کشور تاثیرگذار هستند.

در ادامه این آیین چند برنامه فرهنگی و هنری اجرا و از تعدادی از بانوان عرصه های مختلف فرهنگی، هنری و کارآفرینی تجلیل شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha