تاسیسات زیرساختی شرکت گاز هیچ آسیبی در زلزله خوی ندیده است

ارومیه - ایرنا - مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی گفت: تاسیسات زیرساختی شرکت گاز از ایمنی لازم برخوردار هستند و در زلزله ۵.۹ ریشتری هشتم بهمن خوی، هیچ آسیبی ندیده‌اند و خدمات به صورت پایدار و بدون مشکل به مشترکان ارائه می‌شود.

علیرضا شیخی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در رابطه با اقدامات صورت گرفته در زلزله اخیر شهرستان خوی، اظهار کرد: در قدم اول پس از زلزله، تیم‌های ارزیابی شرکت گاز فورا به تاسیسات زیرساختی اعم از ایستگاه‌ها و شبکه توزیع اعزام شدند که خوشبختانه در بررسی‌ها هیچ آسیبی به ثبت نرسید.

وی با بیان اینکه در این زلزله به تاسیسات گاز صنایع نیز هیچ آسیبی نرسید، افزود: دلیل اصلی آسیب نرسیدن به صنایع، محدودیت آنها در بهره مندی از شبکه گاز با توجه به قرارگیری در فصل زمستان بود.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی با اشاره به ثبت ۱۹۱ مورد نشتی فوقانی و زیرزمینی گاز در واحدهای مسکونی شهرستان خوی پس از وقوع زلزله، اضافه کرد: تمامی موارد نشتی با تلاش شبانه روزی همکاران رفع شده است.

شیخی ادامه داد: طبق ارزیابی‌های انجام شده، در زلزله هشتم بهمن ماه شهرستان خوی بیش از ۳۰ علمک گاز تخریب، ۲۶ مورد شستگی ژیگلاتور، ۲۰ مورد شکستگی کنتور و ۶۰ شکستگی لوله مشترک بین خانه‌ای به ثبت رسید که همگی در اسرع وقت اصلاح شدند.

تاسیسات زیرساختی شرکت گاز هیچ آسیبی در زلزله خوی ندیده است

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان غربی از نشت یابی یک هزار و ۸۱۱ کیلومتر خط لوله شرکت گاز شهرستان خوی به کمک نیروهای اعزامی از شرکت کاز آذربایجان شرقی در پنج روز نخست زلزله خبر داد.

وی یادآور شد: ۱۱۰ قطعی گاز ناشی از خرابی شبکه توزیع نیز که بر اثر زلزله رخ داده بود، بسرعت رفع شد.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی به طرح چادر به چادر این شرکت نیز اشاره کرد و گفت: پس از جان باختن ۲ نفر از شهروندان زلزله زده بر اثر مسمومیت در چادر، همکاران ما با اعزام به ۱۵ روستا و اردوگاه‌های اسکان موقت و اضطراری سطح شهرهای خوی و فیرورق علاوه بر چک کردن سیستم گرمایشی و اصلاح آن، راهنمایی‌های لازم برای جلوگیری از وقوع هرگونه اتفاق را به مردم زلزله زده ارائه دادند.

به گزارش ایرنا، شهرستان خوی ساعت ۲۱ و ۴۴ دقیقه شنبه شب بر اثر زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۹ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) لرزید و پس از وقوع زلزله، امدادگران هلال احمر در کمتر از پنج ساعت جستجو و نجات را در ۷۲ روستا به اتمام رساندند و اسکان اضطراری آغاز شد و اکنون در ۱۰۰ اردوگاه ایجاد شده شهروندان اسکان داده شده‌اند.

در پی این زلزله بسیاری از منازل مسکونی تخریب و خسارت زیادی به اماکن مختلف وارد شد، در جریان زمین لرزه اخیر ۸۶ روستا و ۲ شهر خوی و فیرورق به استعداد ۷۷ هزار و ۹۲۰ هزار نفر تحت تاثیر قرار گرفتند.

خوی با ۳۹۰ هزار نفر جمعیت در شمال آذربایجان غربی واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha