۱۳/۵ درصد دانش‌آموزان کشور در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند

کرمانشاه - ایرنا - معاون وزیر و رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و جلب مشارکت های مردمی آموزش و پرورش گفت: اکنون حدود ۱۳.۵ درصد کل دانش آموزان کشور خارج از مدارس دولتی و در مدرسه‌های غیر دولتی، هیات امنایی و غیر انتفاعی و سایر تحصیل می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، « احمد محمودزاده» روز چهارشنبه در نشست خبری در حاشیه افتتاح اولین پاسیون مطالعاتی مدارس استان کرمانشاه که در دبیرستان غیر دولتی هوشمند شهر کرمانشاه برگزار شد؛ با تبریک دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی؛ مدارس غیردولتی را مدارسی دانست که حاکمیت آموزش دادن و مدیریت مدرسه را به آنها تفویض اختیار کرده وگرنه تمام مطالب و محتوای درسی و آموزشی دانش آموزان زیر نظر دولت همانند مدارس دولتی است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب به ویژه شهدای دانش آموز و معلمان کشور گفت: تمام مبنای پیشرفت کشور و دستاوردهای انقلاب در بستر آموزش و پرورش تحقق یافته که تربیت نیروی انسانی کشور را برعهده دارد.

محمودزاده اظهار داشت: دشمنی دشمنان به این خاطر؛ روز به روز علیه کشور ما بیشتر می شود که کشور ما روز به روز پیشرفت و توسعه پیدا می کند و آنها تحمل دیدن این دستاوردها را ندارند.پ

 ۱۳/۵ درصد دانش‌آموزان کشور در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند

تربیت نیروی انسانی در تراز انقلاب هدف اصلی سند تحول بنیادین است

معاون وزیر آموزش و پرورش در ادامه ارتقاء آموزش و محتوای درسی ، صلاحیت و کیفیت نیروی انسانی را از جمله برنامه های مهم این معاونت در آموزش و پرورش ذکر کرد و گفت: هدف اصلی ما در مدارس و مراکز غیر دولتی؛ ارتقاء کیفیت آموزشی براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است و به همین خاطر ارتقاء صلاحیت و آموزش نیروی انسانی در دستور کار جدی قرار داده ایم.

محمود زاده هدف اصلی از اجرای سند تحول بنیادین را تربیت تمام ساحتی و نیروی انسانی در تراز انقلاب دانست و گفت: در این راستا کیفیت بخشی به آموزش در مدارس هیات امنایی از دیگر برنامه های مهم وزارتخانه آموزش و پرورش است.

وی با ابراز تاسف از اینکه در سالهای گذشته در مدارس هیات امنایی بیشتر توجه به جنبه مالی قضیه شده است، گفت: آموزش در مدارس هیات امنایی از مهر سال آینده بیشتر به آموزش چند وجهی یعنی مشارکت مردم، معلمان و اولیا در مدیریت مدارس اختصاص می یابد.

محمود زاده مدارس هیات امنایی را مدارس دولتی دانست که همه شرایط و امکانات و حقوق معلمان آن را دولت می پردازد اما به صورت مشارکتی باید اداره شود و نباید بحث مالی در آموزش در آنها مطرح باشد.

 ۱۳/۵ درصد دانش‌آموزان کشور در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند

دولت سیزدهم در راستا عدالت آموزشی به مدارس حاشیه نشین و مناطق محروم توجه ویژه دارد

رییس مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش در بخش دیگر از سخنان خود؛ گفت: دولت سیزدهم و شخص رییس جمهور در بحث عدالت آموزشی به مدارس مناطق حاشیه نشین و محروم توجه ویژه دارد و در این راستا تمرکز دولت بیشتر به رسیدگی مدارس این مناطق است.

محمودزاده در پایان دانش آموزان را منابع انسانی آینده کشور، تضمین کننده و تداوم انقلاب دانست و گفت: دولت سیزدهم در این راستا برنامه و توجه ویژه به بازسازی و ارتقا و کیفیت مدارس دولتی دارد.

گفتنی است در حاشیه این مراسم پاسیون مطالعاتی مدرسه غیر دولتی هوشمند شهر کرمانشاه با یک میلیارد تومان اعتبار افتتاح شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha