اولویت دولت سیزدهم توجه ویژه به اشتغال و معیشت مردم است 

اصفهان - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: اولویت اصلی دولت سیزدهم توجه به مباحث اقتصادی و به‌ویژه اشتغال و معیشت مردم است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امیر رضا نقش روز چهارشنبه در مراسم بهره برداری از طرح های عمرانی شهرداری مبارکه، افزود: امروز از نظر مباحث اقتصادی در شرایط خاصی قرار داریم و برای گذر از این شرایط به اهتمام و تلاش جدی همه مسوولان نیاز است تا بتوانیم شاهد رشد و توسعه بیشتر و حل مشکلات مردم باشیم.

وی با بیان اینکه تبیین موفقیت ها و پیشرفت ها و بررسی و رفع موانع و مشکلات از وظایف مسوولان است ادامه داد: رشد اقتصادی کشور در ابتدای فعالیت دولت سیزدهم منفی بود اما امروز به رشد اقتصادی حدود چهار درصد دست یافته ایم و البته با هدفگذاری انجام شده برای رسیدن به رشد اقتصادی هشت درصدی اختلافی وجود دارد اما حرکت جدی در این زمینه آغاز شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان افزود: نرخ سرمایه گذاری در ۶ ماه ابتدای سال‌جاری در استان ۱۵ درصد بود و این امر نشان دهنده این است که نرخ تشکیل سرمایه مثبت خواهد شد.

وی اضافه کرد: نرخ بیکاری در ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم حدود ۱۲.۶ دهم بود اما امروز در کشور ۸.۹ دهم است و این نرخ در استان اصفهان به ۱۰ درصد رسیده و از متوسط کشوری بالاتر است اما حدود ۳ درصد کاهش پیدا کرده است.

نقش گفت: زمینه های رشد و توسعه خوبی در شهرستان مبارکه بعنوان یکی از شهرستان های صنعتی و کشاورزی استان اصفهان وجود دارد و امیدواریم مسائل و مشکلات این شهرستان در زمینه تولید و صنعت برطرف شود.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف مهم فرمانداران در مدیریت شهرستان‌ها، احصا مسائل و مشکلات بخش صنعت است خاطرنشان کرد: واحدهای تولیدی نیمه فعال و طرح های نیمه تمام زیادی در استان اصفهان وجود دارد و فعال سازی واحدهای تولیدی نیمه تمام و نیمه فعال اقدام بزرگی در راستای اشتغالزایی محسوب می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان بیان کرد: ۹۰۰ واحد راکد و غیر فعال در استان اصفهان وجود دارد که باید از طریق تسهیلگری مشکلات آنها بررسی و رفع شود تا به اشتغال منطقه و استان کمک کند.

وی افزود: حدود ۲ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی و کشاورزی در استان با کمتر از ظرفیت ۵۰ درصدی فعال هستند که جلساتی برای رفع مشکل این واحدها برگزار شده است.

نقش ادامه داد: ۱۵ واحد راکد از جمله شرکت پلی اکریل در شهرستان مبارکه وجود داشت که امروز بصورت کامل و بطور جدی به چرخه تولید بازگشته و برای ۲ هزار نفر در این شهرستان اشتغالزایی کرده است.

افزایش ظرفیت تولید خط اکریلیک در پلی اکریل اصفهان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان اضافه کرد: خط اکریلیک این شرکت بعنوان تنها خط در خاورمیانه پس از توقف ۱۰ ساله، امروز به ظرفیت حدود ۵۰ تن در روز رسیده است و تا چند ماه آینده افزایش می یابد و به ظرفیت ۸۰ تن خواهد رسید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با اشاره به اهمیت بهبود فضای کسب و کار و شاخص های این حوزه گفت: جایگاه استان در زمینه بهبود فضای کسب و کار از رتبه بیست و چهارم به پنجم کشور رسیده است.

وی گفت: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید بعنوان یک ظرفیت قانونی بسیار قوی برای رفع مشکلات صنعت و بخش کشاورزی و تولید کنندگان و کارآفرینان و سرمایه گذاران است و از این ظرفیت بطور جدی در استان استفاده شده است.

نقش افزود: در یک سال گذشته حدود ۱۴۸ جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان برگزار شده و بیش از هزار و ۸۰۰ پرونده در زمینه مسائل بانکی و غیر بانکی، بیمه، تامین اجتماعی و مشکلات صنایع با دستگاه‌های اجرایی بصورت موردی بررسی شده و حدود هزار و ۹۰۰ مصوبه نتیجه این جلسه ها بوده است.

وی اظهار داشت: حدود ۸۵ درصد این مصوبه ها اجرایی و ورود جدی به عرصه تامین مالی و تسهیلات سرمایه در گردش در استان انجام شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: در ابتدای فعالیت دولت نسبت منابع به مصارف بانک ها در استان ۵۲ درصد بود و سخت گیری های زیادی در زمینه اعطای تسهیلات در استان وجود داشت در صورتیکه این آمار در زمینه پرداخت تسهیلات در کشور ۸۵ درصد بود و پس از مذاکرات جدی با بانک ها امروز این نسبت به حدود ۷۳ درصد رسیده است.

افزایش سرانه ورزشی و فرهنگی در راس برنامه‌های شهری مبارکه

شهردار مبارکه نیز در این مراسم گفت: تلاش در راستای کاهش آلایندگی، سهولت در حمل و نقل و کاهش ترافیک شهری و افزایش سرانه های ورزشی و فرهنگی جزو اهداف و در راس برنامه های مدیریت شهری مبارکه در این دوره قرار دارد که برنامه ریزی و تامین اعتبار لازم در این زمینه انجام شد و طرح های عمرانی شهر در دستور کار قرار گرفت.

محمدمهدی احمدی با بیان اینکه امروز تعدادی از طرح های عمرانی شهر مبارکه مورد بهره برداری قرار می گیرد، ابراز امیدواری کرد که همزمان با هفته دولت سال آینده بخش عمده این پروژه ها به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به همراهی اعضای شورای شهر مبارکه در اجرای طرح های عمرانی افزود:احداث بلوار های شهید بابایی، ۱۵ خرداد، ۲۲ بهمن و تکمیل رینگ شهری مبارکه بعنوان طرح های در دست اقدام مدیریت شهری مبارکه محسوب می شود.

احمدی ادامه داد: رسیدگی به وضعیت اتوبوس های حمل و نقل عمومی از موضوع های مورد درخواست شهروندان بود و به همین دلیل بازسازی اتوبوس های موجود در دستور کار قرار گرفت که تا امروز هشت دستگاه اتوبوس توسط نیروهای مدیریت شهری سازمان حمل و نقل شهرداری بازسازی شده و خرید ۱۵ دستگاه اتوبوس جدید و ۶ دستگاه خودروی ون با استفاده از تسهیلات دولتی که در اختیار شهرداری قرار گرفت انجام شد.

وی با اشاره به احداث پارک های محلی در شهر، اضافه کرد: امروز چندین پارک در محله های مختلف احداث شده و احداث دو تا سه پارک محله ای دیگر در محله های نصیرآباد و صفاییه در دستور کار مدیریت شهری مبارکه قرار دارد.

شهردار مبارکه با اشاره به احداث سالن های ورزشی گفت: احداث سه سالن در محله های قهنویه، سرارود و شیخ آباد با بیش از ۳۰ درصد پیشرفت در حال اجراست و تا پایان این دوره به بهره برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به احداث زمین چمن مصنوعی در محله های اسماعیل ترخان و صفاییه افزود: تعداد زمین های چمن مصنوعی شهر مبارکه تا سال آینده افزایش پیدا خواهد کرد.

احمدی با اشاره به تکمیل سالن سینمای شهر، تکمیل قلعه نهچیر و دیگر طرح های عمرانی و غیر عمرانی در شهر مبارکه خاطرنشان کرد: یکی از سیاست های اصلی مدیریت شهری و شورای شهر مبارکه در این دوره اجرای طرح ها بصورت محله محوری است.

وی با اشاره به اینکه محله محوری و مسجد محوری از سیاست های این دوره شهرداری مبارکه است اضافه کرد: از طریق ارتباط بیشتر و موثر با معتمدان محلی در مساجد و برگزاری جلسه و گفت و گو تلاش کردیم تا نیاز های اساسی شهر را احصا کنیم و در این راستا قدم برداریم.

شهردار مبارکه بیان کرد: توزیع سرانه در اختیار شهرداری بصورت عادلانه بین محله ها از دیگر برنامه های این دوره است و امروز همه محله های شهر مبارکه با توجه به سرانه جمعیتی از طرح‌های عمرانی بهره مند هستند و در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد.

شهرستان مبارکه با ۱۵۳ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری جنوب غربی اصفهان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha