سارقان ۲۵ مغازه در تهران دستگیر شدند

تهران - ایرنا - سرپرست سر کلانتر دوم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارقان مغازه با اعتراف به ۲۵ فقره سرقت خبر داد . 

به گزارش عصر چهارشنبه خبرنگار ایرنا، سرهنگ عبدالرضا محمدی در تشریح این خبر بیان داشت: عملیات کلانتری ۱۳۸ جنت آباد در رصدهای اطلاعاتی موفق شدند ۲ سارق مغازه را که با تهدید چاقو از مغازه داران سرقت می کردند، شناسایی کنند.

وی با بیان اینکه با هماهنگی قضائی دستگیری سارقان انجام شد، افزود: ماموران پلیس با حضور به موقع، در یک عملیات غافلگیرانه متهمان را حین سرقت از مغازه ای دستگیر کردند.

سرپرست سر کلانتر دوم پلیس پیشگیری تهران ادامه داد: متهمان ۴۰ ساله در تحقیقات پلیسی به ۲۵ فقره زورگیری از مغازه داران اعتراف و شناسایی مال باختگان در دستور کار قرار دارد.

سرهنگ محمدی با اشاره به سوابق متعدد متهمان و تحمل حبس در زندان ، خاطر نشان کرد: تحقیقات بیشتر برای کشف جرایم احتمالی متهمان و کشف جزئیات پرونده ادامه دارد.

دستگیری عامل اصلی رعب و وحشت

رییس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری شرور سابقه داری که باعث رعب و وحشت و تخریب در محله «غیاثی» شده بود خبر داد وگفت:روز گذشته در پی اعلام یک فقره عربده کشی و ایجاد رعب و وحشت و تخریب شیشه های مغازه ای توسط فردی در محله غیاثی گشت انتظامی کلانتری این پلیس بلافاصله به آدرس اعلامی اعزام شدند.

سرهنگ جلیل موقوفه ای گفت: با حضور به موقع ماموران کلانتری غیاثی، متهم در حالی که سلاح سرد ( قمه ) در دست داشت و در حال عربده کشی و تخریب شیشه مغازه ها بود مشاهده و وقوع جرم محرز شد.

این مقام انتظامی ادامه داد: بلافاصله تیمی اعزامی وارد عمل شدند و متهم را در یک عملیات ضربتی با وجود اینکه نسبت به فرمان های پلیسی تمرد می کرد و با سلاح سرد به سمت ماموران حمله ور شده بود ، با درایت و هوشیاری خلع سلاح و دستگیر کردند.

اعتراف به ۵ فقره زورگیری

سرپرست سر کلانتری چهارم پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری زورگیر حرفه ای شرق تهران لحظاتی پس از سرقت خبر داد و گفت: متهم به ۵ فقره زورگیری اعتراف کرد.

سرهنگ اردشیر نادری در تشریح این خبر گفت: در پی اعلام ۲ فقره زورگیری در محله تهرانپارس توسط موتورسوار تکرو، بررسی موضوع و دستگیری سارق را تیمی از ماموران کلانتری این محل بر عهده گرفتند و گشت زنی های هدفمند را افزایش دادند.

وی با بیان اینکه ماموران در حال گشت زنی های هدفمند، متهم را در حال زاغ زنی شهروندی مشاهده کردند افزود: سریعا ماموران وارد عمل شدند و متهم را در یک عملیات ضربتی دستگیر و در بررسی اولیه از وی ۲ قبضه سلاح سرد کشف کردند.

این مقام انتظامی ادامه داد: متهم ۴۲ ساله در تحقیقات اولیه به پنج فقره زورگیری و سرقت تلفن همراه با تهدید سلاح سرد اعتراف و ۲ مال باخته تا کنون شناسایی شدند.

دستگیری سارقان منزل

رییس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سه سارق حرفه ای منزل در حین سرقت خبر داد و گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت منزل در محله لواسانات رسیدگی به موضوع و دستگیری سارقان را تیمی از ماموران کلانتری این محل بر عهده گرفته و تحقیقات میدانی را آغاز کردند .

سرهنگ جلیل موقوفه ای با بیان اینکه ماموران در تحقیقات و پی جویی های انتظامی مشخصات باند سه نفره سارقان را شناسایی کردند افزود: ماموران کلانتری طرح مهار سارقان را اجرا و گشت زنی های هدفمند آغاز تا اینکه خودروی متهمان در یکی از خیابان های لواسانات در حالی که دونفر از سارقان داخل منزل در حال سرقت از یکی از منازل بودند مشاهده شد.

رییس پلیس پیشگیری تهران ادامه داد: در این عملیات دو متهم که داخل منزل بودند درحالی که لوازم و اشیا گرانقیمت منزل را قصد خارج نمودند داشتند در محل دستگیر شدند و متهم سوم که در خودروی تیبا در حال زاغ زنی بود اقدام به فرار می کند که پس از یک تعقیب و گریز خودرو زمینگیر و متهم دستگیر می شود و در بازرسی اولیه از نفرات و خودرو متهمین تعداد زیادی آلات و ادوات سرقت کشف گردید.

این مقام انتظامی ادامه داد: متهمان ۳۲ تا ۴۶ ساله در تحقیقات اولیه به جرم خود و سرقت منزل در محله لواسانات و سه فقره سرقت مشابه دیگر معترف شدند.

دستگیری زورگیران محله جوادیه

فرمانده یگان امداد تهران بزرگ از دستگیری ۲ سارق زورگیر در محله جوادیه تهران حین سرقت خبر داد و گفت:در پی وقوع چند فقره سرقت به روش زورگیری و تهدید با سلاح سرد در محله جوادیه تهران رسیدگی به موضوع و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار واحدهای گشت انتظامی یگان امداد قرار گرفت.

سرهنگ سلمان آدینه وند با بیان اینکه روز گذشته واحدهای گشت انتظامی با گشت زنی های هدفمند ۲ مرد را در حال دعوا و زورگیری با شخصی مشاهده کردند گفت: متهمان به محض مشاهده ماموران به سرعت از محل متواری و بدین ترتیب طرح مهار سارقان بلافاصله آغاز شد.

این مقام انتظامی به دستگیری و زمین گیر شدن متهمان در یک تعقیب و گریز چند دقیقه ای اشاره کرد و ادامه داد: متهمان ۲۸ و ۳۰ ساله در تحقیقات اولیه به جرم انتسابی و سرقت و زورگیری از شهروندان با تهدید سلاح سرد معترف شدند و در بازرسی اولیه تعداد ۲ قبضه سلاح سرد از آنها کشف شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha