نرخ بیکاری در استان اردبیل سه درصد کاهش یافت

اردبیل - ایرنا - معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: نرخ بیکاری در استان اردبیل در یک سال و نیم گذشته سه درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدمهدی برادران روز چهارشنبه در آیین افتتاح فاز یک و ۲ و کلنگ‌زنی فازهای سه و چهار کارخانجات اسباب‌بازی سامان میلاد آسیا اردبیل با بیان اینکه اقدامات خوبی در سال‌های اخیر در حوزه صنعت استان اردبیل انجام شده است، افزود: نتیجه و نمونه بارز این اقدامات کاهش سه درصدی نرخ بیکاری در این استان است.

وی کاهش نرخ بیکاری و افزایش اشتغال جوانان را نشانگر حرکت به سوی صنعتی شدن عنوان کرد و گفت: حمایت از سرمایه گذاران، احداث واحدهای تولیدی جدید با اشتغال بالا، استفاده از تمامی ظزفیت های واحدهای تولیدی و احیای و فعال کردن واحدهای تولیدی راکد و نیمه راکد از جمله اولویت‌های وزارت صمت است.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت با اشاره به فعالیت ۶۰ هزار واحد تولیدی در نقاط مختلف کشور بیان کرد: تلاش می شود با انجام حمایت‌های لازم از سرمایه گذاران واقعی نرخ بیکاری در کل کشور بیش از پیش کاهش یابد.

وی اضافه کرد: کارخانجات اسباب‌بازی سامان میلاد آسیا مزیت‌هایی نسبت به سایر واحدهای تولیدی دارد چرا که علاوه بر ایجاد اشتغال و جلوگیری از خروج ارز و تامین اسباب بازی مورد نیاز کشور، تولیدات این مجموعه مورد استفاده کودکان قرار می‌گیرد و باعث شعف و شادی آنها می‌شود.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: خدمت و خوشحال کردن کودکان به عنوان پاک‌ترین انسان‌ها افتخار بزرگی است که امروز نصیب مجموعه کارخانجات اسباب‌بازی سامان میلاد آسیا شده است.

برادران گفت: کارکنان و مدیریت این مجموعه باید تلاش کنند با ایجاد خلاقیت و نوآوری در محصولات تولیدی، قدرت فکر کردن و فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی را به بهترین شکل ممکن به کودکان کشورمان که نسل آینده هستند، انتقال دهند.

وی افزود: امروز پشت تولیدات اسباب بازی های کشورهای دنیای فکری نهفته است تا با استفاده کودکان سایر کشورها فرهنگ خودشان را به آن جامعه تحمیل کنند.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت اظهار کرد: اگر ما نتوانیم اسباب بازی های مورد نیاز خود را طبق فرهنگ و سنت جامعه ایرانی تولید کنیم کودکان ما از اسباب بازی های غربی استفاده خواهند کرد و بدون شک فرهنگ غربی را الگوی خود قرار خواهند داد.

برادران بیان کرد: امروز بسیاری از مردم ایران بزرگترین مشکل تربیتی کودکان خود را عدم وجود اسباب بازی های مناسب با فرهنگ و سنت ایرانی عنوان می کنند.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: شرکت های بزرگی در دنیا در تولید انواع اسباب بازی برای کودکان فعالیت می کنند به طوری که شرکتی در کشور چین در یک سال ۵۰ میلیارد دلار انواع اسباب بازی به نقاط مختلف جهان صادر کرده است.

برادران ادامه داد: لازمه رقابت در بازاری به این بزرگی تولید محصول متنوع و با کیفیت و ارزان قیمت است چرا که در غیر این صورت بازارهای داخلی باز به تسخیر سایر کشورها در خواهد آمد.

وی با بیان اینکه بر اساس آمار ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در یک سال ۵۵۰ میلیون دلار اسباب بازی به کشور قاچاق شده است، گفت: می‌توان با ابتکار و نوآوری نیاز کشور به اسباب بازی را داخل تولید و علاوه بر جلوگیری از خروج ارز و ایجاد فرصت های شغلی از فرهنگ و سنت ایرانی حفاظت کرد.

بازدید از واحدهای تولیدی، دیدار با سرمایه‌گذاران و صاحبان صنایع، افتتاح واحد تولید و شرکت در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید از جمله برنامه‌های سفر یک روزه معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت به استان اردبیل است.

به گزارش ایرنا، بر اساس آمار سامانه بهین‌یاب تاکنون یک هزار و ۱۷۶ پروانه بهره‌برداری دارای اعتبار از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل صادر شده است که از این میان ۹۹۰ واحد فعال هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha