۱۹ بهمن ۱۴۰۱، ۲۰:۲۴
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85024454
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۱۱۵ میلیارد ریال طرح زیست محیطی در ملایر به بهره‌برداری رسید

همدان- ایرنا- همزمان با هشتمین روز از ایام دهه فجر، ۲ طرح محیط زیست شامل تصفیه‌خانه فاضلاب صنعتی کشت و صنعت و سالن پرورش تلیسه شرکت پگاه همدان با حضور جمعی از مسئولان استنی و محلی به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ رئیس اداره حفاظت محیط زیست ملایر عصر چهارشنبه در آیین افتتاح این طرح ها اظهار داشت: این تصفیه‌خانه روزانه ۱۵۰ مترمکعب فاضلاب را تصفیه می‌کند.

"عباس نجاری" با بیان اینکه این تصفیه‌خانه برای ۵۰۰ مترمکعب فاضلاب در روز طراحی شده است، افزود: ۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای احداث و راه‌اندازی این تصفیه‌خانه هزینه شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ملایر ادامه داد: در حال حاضر ۲ هزار و ۳۰۰ راس دام در گاوداری صنعتی شرکت پگاه در روستای آورزمان وجود دارد که در برنامه توسعه آن افزایش این میزان دام شیری به پنج هزار راس است.

نجاری یادآور شد: تصفیه‌خانه فاضلاب صنعتی کشت و صنعت شرکت پگاه همدان برای پنج هزار راس دام پیش‌بینی شده تا در طرح توسعه‌ای با مشکل مواجه نشود.

۱۱۵ میلیارد ریال طرح زیست محیطی در ملایر به بهره‌برداری رسید

وی بیان کرد: واحد گاوداری صنعتی آورزمان سال ۱۳۸۳ با تولید روزانه ۳۰۰ کیلوگرم شیر شروع به فعالیت کرد که در حال حاضر ۴۰ تُن شیر تولید می‌کند و در برنامه‌ توسعه‌ای این واحد افزایش میزان تولید شیر روزانه به ۶۰ تُن تا سال آینده در دستور کار است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ملایر میزان اشتغال این طرح‌ها را ۸۰ نفر به صورت مستقیم و ۵۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم عنوان کرد، افزود: شیر تولیدی این واحد به پنج استان کشور ارسال می‌شود.

نجاری گفت: علاوه بر تولید شیر در این گاوداری بزرگ صنعتی، بخشی از فعالیت آن، تولید گوساله و تلیسه است که تلیسه‌های استان‌های آذربایجان غربی، لرستان و در واحدی وابسته به خود این واحد در استان همدان را تامین می‌کند.

به گفته وی، در مجموع برای افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب صنعتی کشت و صنعت شرکت پگاه همدان، افتتاح سالن پرورش تلیسه و راه‌اندازی دیزل ژنراتور این شرکت ۱۱۵ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

۱۱۵ میلیارد ریال طرح زیست محیطی در ملایر به بهره‌برداری رسید

به گزارش ایرنا؛ در هشتمین روز از ایام دهه فجر، سالن چند منظوره شهداری روستای توچغاز در زمینی به مساحت ۹۲۶ مترمربع و اعتبار هزینه شده ۱۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال افتتاح شد.

همچنین واحد تولیدی دولومیت کلیسنه ازندریان با حجم سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۱۰ هزار مترمربع با هدف جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی به بهره‌برداری رسید که زمینه اشتغال برای ۱۴ نفر را به طور مستقیم و برای ۵۰ نفر به طور غیرمستقیم ایجاد کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha