۲۰ بهمن ۱۴۰۱، ۰:۱۰
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 85024594
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سازمان ملل: در حال تهیه فهرست درخواست کمک‌ها به زلزله زدگان سوریه و ترکیه هستیم

نیویورک – ایرنا- معاون سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد در حال تهیه فهرست درخواست کمک ها به منظور امدادرسانی به زلزله زدگان سوریه و ترکیه هستیم.

فرحان حق معاون سخنگوی سازمان ملل روز چهارشنبه به وقت محلی افزود که درحال تهیه یک درخواست کمک برای ترکیه و سوریه هستیم و اولین کار شناسایی نیازها در این دو کشور است.

وی تصریح کرد: دبیرکل سازمان ملل با رهبران هر دو کشور تماس گرفته و نگرانی های خود را اعلام کرده است.

معاون سخنگوی سازمان ملل ادامه داد درحال حاضر کمک های فرامرزی به سوریه متوقف شده اند. ارزیابی ما از وضعیت جاده ها حاکی از این امر است که ما می توانیم این کمک ها را از طریق مرز باب الهوی به سوریه منتقل کنیم.

یک مقام ارشد امدادرسانی سازمان ملل در پی زلزله ویرانگر در سوریه اعلام کرد که ارائه کمک های مهم فرامرزی از ترکیه به شمال غرب سوریه از روز پنجشنبه از سر گرفته شود.

مهند هادی، هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه منطقه‌ای سازمان ملل برای بحران سوریه روز چهارشنبه به وقت محلی به خبرنگاران در نیویورک گفت: امیدواریم بتوانیم فردا بسته های کمکی را به سوریه منتقل کنیم.

وی تصریح کرد: این امیدواری وجود دارد که مسیرها باز شوند و ما بتوانیم به مردم کمک ارائه کنیم.

به گزارش ایرنا، استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل روز سه شنبه به وقت محلی در مورد دسترسی این نهاد بین المللی برای کمک های بشردوستانه به ویژه در شمال غرب سوریه در پی زلزله ویرانگر اخیر در این کشور گفت:وضعیت دسترسی به سوریه چالش برانگیز است. ما همچنان از نقطه مرزی باب الهوی استفاده می کنیم.

دوجاریک تصریح کرد: اما مسیر منتهی به این نقطه آسیب دیده که استفاده ما از آن را تحت تاثیر قرار داده است.

زلزله‌ای به بزرگی ۷.۸ ریشتر بامداد دوشنبه جنوب ترکیه و شمال سوریه را لرزاند که تاکنون قربانیان زیادی گرفته و بسیاری از ساختمان‌ها را در شهرهای مختلف سوریه و ترکیه ویران کرده است.

درباره افشاگری خرابکاری آمریکا در خط لوله گاز نورد استریم

فرحان حق همچنین در پاسخ به سوالی در باره افشاگری روزنامه نگار مشهور آمریکایی درباره خرابکاری دولت بایدن در خط لوله نورد استریم گفت که به تنهایی نمی توانم گزارش در خصوص نقش آمریکا در خرابکاری لوله نورد استریم را تایید کنم. تایید این اخبار بر عهده خبرنگاران آمریکایی است.

عدم تایید استفاده ارتش اوکراین از سلاح های شیمیایی

وی همچنین درباره موضوع استفاده ارتش اوکراین از سلاح های شیمیایی نیز گفت که ما هیچ اطلاعاتی مبنی بر استفاده ارتش اوکراین از سلاح های شیمیایی نداریم.

فرحان حق در عین حال تاکید کرد: ما با استفاده از سلاح های شیمیایی از سوی هر کشوری مخالفیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha