افزایش قربانیان زلزله سوریه به ۱۲۶۲ نفر/ ورود ۷ هواپیمای حامل کمک ها

تهران - ایرنا- همزمان با اعلام افزایش شمار قربانیان زمین لرزه شدید سوریه به هزار و ۲۶۲ نفر، دستکم ۷ هواپیمای دیگر حامل کمک های بشردوستانه ایران و دیگر کشورها وارد سوریه شد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه، حسن الغباش وزیر بهداشت سوریه در آخرین آمار خود از شمار قربانیان و زخمی های زلزله هولناک شمال این کشور اعلام کرد که تاکنون هزار و ۲۶۲ نفر جان باخته و ۲ هزار و ۲۸۵ نفر دیگر زخمی شده اند که این آمار نهایی نیست.

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۷.۸ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) بامداد روز دوشنبه جنوب ترکیه و شمال سوریه را لرزاند.

وزیر بهداشت سوریه افزود: تیم های امدادی و پزشکی با تمام توان خود برای امداد رسانی و نجات و بیرون آوردن قربانیان از زیر آوارها و انتقال زخمی ها به درمانگاهها و بیمارستانها کار می کنند.

الغباش گفت: ارسال دارو و تجهیزات امدادی و پزشکی به استان های حلب و لاذقیه و حماه و اعزام تیم های پزشکی به استان های مختلف به طور شبانه روزی ادامه دارد.

در همین حال، شبکه تلویزیونی المیادین اعلام کرد که ۲۹۸ هزار نفر در نتیجه آسیب ها و ترس از پس لرزه ها خانه های خود را تخلیه کرده اند.

در همین حال، گروه موسوم به «دفاع مدنی شمال سوریه» (کلاه سفیدها) که وابسته به گروههای مسلح در مناطق تحت اشغال تروریستها در شمال سوریه است، شمار قربانیان زلزله را براساس آمار خود هزار و ۷۸۰ نفر و شمار زخمی ها را ۲ هزار و ۹۰۰ نفر اعلام کرده است.

این گروه وابسته به عناصر مسلح در شمال سوریه همچنین در گفت وگو با شبکه الجزیره مدعی شده است که ترک هایی در سد «التلول» بر روی رود العاصی در ریف استان ادلب ایجاد شده و در نتیجه آن، آب به سمت منطقه اردوگاهها در شمال ناحیه سقلین سرازیر شده است.

منابع رسمی سوریه هنوز درباره این ادعا اظهار نظر یا آن را تایید نکرده اند.

این در حالی است که شبکه تلویزیونی الجزیره قطر نیز براساس ارزیابی های خود شمار قربانیان زلزله در سراسر سوریه را ۳ هزار و ۱۶۲ نفر و شمار زخمی ها را ۵ هزار و ۶۸۵ نفر اعلام کرده است.

ورود چهارمین هواپیمای حامل کمک ایران به سوریه

شبکه تلویزیونی المیادین در خبری اعلام کرد که چهارمین هواپیمای حامل کمک های جمهوری اسلامی ایران برای زلزله زدگان سوریه چهارشنبه شب وارد فرودگاه حلب این کشور شد.

این درحالی است که با تداوم ارسال کمک های کشورهای مختلف به سوریه، شش هواپیمای حامل کمک های امارات، اردن، هند، پاکستان و ونزوئلا نیز طی چهارشنبه شب تا بامداد امروز پنجشنبه وارد این کشور شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha