۵۰۰ واحد مسکونی روستایی مقاوم‌سازی شده آذربایجان غربی به بهره‌برداری رسید

مهاباد - ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی گفت: طرح مقاوم سازی ۵۰۰ واحد مسکونی روستایی در این استان همزمان با دهه مبارک فجر از محل پرداخت ۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، جعفر برزگر در گفت وگو با شبکه مهاباد افزود: امسال از سهمیه ۱۳ هزار واحدی استان برای مقام سازی منازل مسکونی روستایی تاکنون هشت هزار متقاضی به بانک‌های عامل معرفی و بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر نیز موفق به اخذ تسهیلات شده‌اند.

وی با اشاره به اهمیت بحث مقاوم سازی مساکن روستایی اضافه کرد: خوشبختانه منازل مسکونی که از سال ۱۳۸۵ با نظارت بنیاد مسکن با اهدای تسهیلات مقاوم سازی شدند مقاوم بوده بطوریکه در مقابل زلزله‌های اخیر شهرستان خوی سالم ماندند.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی ادامه داد: مبلغ این وام‌ها اگر تاریخ صدور پروانه ساخت آنها از ۲۵ آبان سال گذشته به بعد باشد، شامل تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی با بازپرداخت ۲۰ ساله و سود پنج درصد است.

وی اظهار کرد: ۲۵۸ هزار و ۴۴۵ مسکن روستایی در سطح آذربایجان غربی داریم که تاکنون از این تعداد ۹۳ هزار و ۴۱۴ روستا مقاوم سازی شده است.

برزگر همچنین از افتتاح ۴۵ پروژه طرح هادی از سطح روستاهای این استان در دهه مبارک فجر خبر داد و گفت: ۴۳ میلیارد تومان برای اجرای این طرح‌ها شامل زیرسازی، آسفالت و جدول گذاری هزینه شده است.

وی تاکید کرد: امسال در مجموع ۲۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای بازنگری طرح هادی در ۲۳۰ روستای استان اختصاص یافت که تاکنون ۱۸۰ روستا که افق ۱۰ ساله آنها به اتمام رسیده است، بانگری شده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha