کتابخانه روستایی بروجرد ۶۰۰ عضو فعال دارد

بروجرد - ایرنا - مسوول کتابخانه روستایی دینارآباد بروجرد گفت: بیش از ۶۰۰ نفر در رده‌های سنی مختلف اعم از کودکان و نوجوانان کارت عضویت این کتابخانه را دارند.

سعیده هراتی روز پنجشنبه در خصوص برنامه های دهه فجر این کتابخانه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال اولین سالی است که این روستا صاحب کتابخانه شده است و مردم روستا به خصوص کودکان و نوجوانان با اشتیاق و استقبال در برنامه های به مناسبت دهه فجر کتابخانه مشارکت دارند.

وی افزود: نشست های کتابخوانی به مناسبت ایام دهه فجر از جمله برنامه های مناسبتی دهه فجر در کتابخانه است که همه مردم روستا و به خصوص کودکان و نوجوانان در این نشست ها شرکت می کنند.

مسوول کتابخانه روستایی دینارآباد بروجرد گفت: تا کنون تعداد ۷۰۰ عنوان کتاب در سامانه اینترنتی کتابخانه به ثبت رسیده است اما کتاب های این کتابخانه بیشتر از این میزان هستند .

هراتی با اشاره به استقبال خوب اهالی روستا از کتابخانه اظهار داشت: روزانه حدود ۳۵ نفر به کتابخانه مراجعه می کنند که این مراجعات در برنامه های مناسبتی فرهنگی از جمله دهه فجر بیشتر شده است.

وی گفت: امسال اولین سالی است که روستا صاحب کتابخانه شده و با استقبال خوبی که از کتابخانه شده است برنامه های فرهنگی متعددی اعم از بازدید اهالی روستا از کتابخانه، بازدید دانش آموزان از کتابخانه، نشست های معرفی کتاب، جلسات کتابخوانی بصورت بلند خوانی و جمع خوانی بصورت روزانه برگزار می شود.
هراتی ادامه داد: کودکان و دانش آموزان بیشترین افراد مراجعه کننده به کتابخانه هستند که در این بین ، دختر بچه های استقبال و اشتیاق بیشتری از کتاب و کتابخانه از خود نشان می دهند.

اولین کتابخانه روستایی شهرستان بروجرد با نام کتابخانه شهید حجت اله ساکی شهریورماه امسال در روستای دینارآباد این شهرستان به بهره برداری رسید. این روستا و روستا های مجاور، حدود یک ساعت و نیم با شهر فاصله دارند که افتتاح کتابخانه روستا، فرصتی برای دسترسی آنها به کتاب و مطالعه را فراهم کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha